La principal acció del govern de Sant Quirze del Vallès en l'anterior mandat no deixa de fer aigües. La municipalització del servei d'aigua, que es va oficialitzar el gener del 2023, no ha fet més que generar problemes als veïns del municipi des d'aleshores.

De fet, segons dades del 'Dibaròmetre' (l'enquesta sobre percepció ciutadana que realitza la Diputació de Barcelona), la gestió de l'aigua s'ha convertit en la tercera principal preocupació dels veïns de Sant Quirze, per darrere de la seguretat ciutadana i l'accés a l'habitatge. Es pot destacar que en l'anterior edició del baròmetre, realitzat en el període 2020-22, quan la gestió encara era responsabilitat de l'empresa CASSA, l'aigua no apareixia com a problema ciutadà en el municipi.

Aquest dilluns passat, 14 d'octubre, es produïa una nova rebentada a l'avinguda del Vallès, que deixava sense aigua els veïns fins i tot ben entrada la matinada del dimarts. Lluny de ser una situació extraordinària, l'acumulació d'avaries i talls de subministrament és la "nova normalitat" a Sant Quirze. Sense anar més lluny, el passat 12 d'octubre, part del municipi va estar sense aigua 9 hores, entre les vuit del matí i les cinc de la tarda. "Creo que no deberíamos pagar el agua nadie. Benito y Cía, Aguas de Sant Quirze", ironitzava un usuari de Facebook dilluns passat, acompanyant el seu comentari de vídeos on es podia veure, una vegada més, una espectacular fuita d'aigua a la zona de Vallsuau. "Es una vergüenza. Desde que se hizo cargo el ayuntamiento de la gestión, es un problema constante", comentava un altre veí a la mateixa xarxa social.

 

El ple agost, l'empresa municipal va deixar a mitja població sense aigua (zones de Mas Durán i del Centre) durant almenys 15 hores: des de les deu de la nit del dimarts 28 fins ben entrada la tarda del dimecres 29. Així ho reconeixia el perfil oficial de l'Ajuntament (el compte de l'empresa pública, SQVAigua, no va comunicar res sobre això), però d'acord amb la multitud de queixes ciutadanes a les xarxes socials tot apuntava que el tall de subministrament es va allargar durant més hores i va afectar més zones del municipi.

 

"Señores del Ayuntamiento, su gestión es muy deplorable", es queixava una usuària en el grup de Facebook de Sant Quirze. "Es una vergüenza el servicio que da esta compañía", escrivia un altre perfil. A X (antic Twitter) les queixes se centraven en la reiteració d'avaries i talls d'aigua ("Qué vergüenza, si no es una cosa es otra, pero los cortes son continuos") i en la falta d'informació ("Portem quasi 24h sense servei. El que és lamentable és la manca d'informació").