Millorar en anglès. Aquest és un dels objectius del Departament d'Ensenyament de cara als propers cursos i per això aposta per estendre l'anglès a matèries que no siguin lingüístiques, és a dir, que l'assignatura de socials o de medi es realitzin íntegrament en llengua estrangera. Aquest sistema ja s'aplica en algunes escoles i, segons el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez, el resultat "és espectacular". "Es tracta d'una immersió lingüística en anglès", ha dit. Amb aquesta mesura, Ensenyament vol que els coneixements d'anglès arribin a tots els estrats socials, ja que s'ha detectat que a major nivell econòmic, millor domini de la llengua; en bona part pel fet que les famílies amb més ingressos són les que poden pagar colònies i extraescolars en anglès.
La idea de la Conselleria té, però, un escull important i és que bona part del professorat no compta amb un nivell d'anglès suficient per poder impartir determinades matèries en aquesta llengua. Tot i això, ha destacat que cada vegada "les noves generacions de docents" venen amb més preparació.
L'anunci s'ha fet durant la presentació dels resultats de les proves de competències bàsiques de 6è de Primària i 4t d'ESO. En elles es detecta que, de mitjana, els alumnes han millorat en anglès, però, tot i això, és de les matèries que deixa més alumnat en un nivell baix. Concretament, a 6è no assoleixen les competències el 15,9% dels alumnes, els mateixos que el 2014. A Secundària, aquest percentatge era del 20% el 2014 i aquest curs s'ha situat al 13,7%.
Pitjors resultats en matemàtiques a ESO
Els resultats de les proves de 4t d'ESO són tots molt similars als de l'any passat. Hi ha un lleuger increment en totes les matèries excepte en matemàtiques, que ha baixat 2 punts. Joan Mateo, president del Consell d'Avaluació del Sistema Educatiu, ha augurat que l'any vinent tornarà a pujar i ha destacat que no hi ha estudiants ''excel·lents en aquesta matèria".