La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha afirmat aquest dimecres que el dispositiu de transport alternatiu pel tall ferroviari de Roda de Berà està “ben dimensionat” i funciona de manera “raonable”, però que es pot perfeccionar. “La veritat és que hi ha algunes millores que haurem d’anar estudiant implementar”, ha dit després de reunir-se a Madrid amb el ministre de Transports, Óscar Puente. Aquestes declaracions contrasten amb el malestar dels usuaris, on des del primer dia, han patit retards i l'estrès per ubicar-se en arribar a Sant Vicenç de Calders, i saber en quina línia de bus alternativa calia agafar si es volia arribar fins a Tarragona, i viceversa, per poder agafar el Rodalies per completar el viatge fins a Barcelona.
En aquest sentit, Paneque ha promès que s’està fent un seguiment diari des del territori per veure quins canvis es poden implementar. “Anirem implementant millores”, ha reiterat davant les queixes dels usuaris de la ruta que connecta Barcelona i Tarragona.
Retards i queixes dels usuaris
Durant els dos primers dies de servei alternatiu, els usuaris es queixen del garbuix d’autobusos maniobrant a primera hora a Sant Vicenç i dels centenars de persones buscant el seu transport. Per altra banda, els qui han d'esperar un bus a les seves localitats, ja s'han trobat que des del primer dia, aquests arribaven amb retard. Tot i que és cert que el dispositiu funciona amb "força normalitat", això es deu al fet que molts usuaris decideixen sortir amb més antelació per ser previsors, han buscat vies alternatives de transport, com l'AVE o el cotxe particular, on si poden, opten pel teletreball. Molts usuaris per exemple han decidit anar fins a Sant Vicenç de Calders en cotxe, cosa que ha provocat problemes de trànsit, mentre que alguns dels busos del servei alternatiu, sortien mig buits.
L'R2 Sud s'emporta part dels viatgers
Els usuaris de la línia de Rodalies R2 Sud al Baix Penedès i el Garraf també han mostrat el seu malestar pel col·lapse que hi ha a primera hora en els trens que uneixen l’estació de Sant Vicenç de Calders amb Barcelona. “Ahir va ser un desastre total”, ha afirmat un usuari a Cubelles, que assegura que el tall ferroviari a Roda de Berà està "portant la línia al límit". La percepció dels viatgers habituals és que els trens van més plens perquè hi ha viatgers procedents de Tarragona, que quan arriben a Sant Vicenç en bus, s'inclinen per pujar al Rodalies en comptes d’esperar el servei regional semidirecte a Barcelona. Altres usuaris relaten que abans de l’estiu ja es va viure una ocupació molt elevada, amb trens plens a vessar, quan encara hi ha una desena de parades i més de 40 minuts fins a arribar Barcelona.