Grans cues s'estan produint a l'autopista AP-7 a les sortides de Barcelona pel pont de Sant Joan. A Granollers hi ha uns 20 quilòmetres de retencions en direcció a Girona, mentre que al Papiol hi ha vuit quilòmetres en direcció a Tarragona, i a Castellví de Rosanes, 12 quilòmetres en direcció a Tarragona. A l'A-2 també hi ha problemes, després que un accident ha provocat 6 quilòmetres de retenció a Castellbisbal en direcció a Lleida, perquè un carril ha quedat tallat. També hi ha problemes de congestió a les rondes de Barcelona, especialment en sentit Besòs. Aquesta és la primera revetlla de Sant Joan sense peatges a l’AP-7 i l’autopista del Maresme, entre altres vies.
El Servei Català del Trànsit ha informat que entre les 15 i les 18 hores d'avui han sortit de l'àrea metropolitana de Barcelona 104.728 vehicles, dels 450.000 previstos fins a la tarda de demà divendres. La xifra representa un 15% menys respecte al mateix dia del 2016, quan la revetlla també va caure en divendres. Per tal d'evitar el col·lapse el Servei del Trànsit ha adoptat algunes mesures, com que els antics peatges de Martorell i la Roca del Vallès tindran una funció doble: d’una banda, seran la base del nou servei de grues per facilitar una retirada ràpida dels vehicles en cas d’accident. L’objectiu és reduir el temps amb carrils tallats. I de l’altra, aquestes mateixes àrees s’han habilitat com a zona de descans per a camioners, que en el tram central de l’AP-7 tindran molt limitada la circulació.
Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit, ha assenyalat a El món a RAC1, que el període de més concentració de retencions probablement serà de les 18 hores a les 21 hores. Ho diu basant-se en el precedent del 2016, quan la revetlla també va caure en divendres. Trànsit recomana anticipar o endarrerir la sortida en cas que es pugui, i proposa vies alternatives a l’AP-7. Pel que fa a la pota nord, la C-32, igual que en la pota sud, tot i que és de peatge. Si es viatja cap a l’oest, Lamiel aconsella circular per l’A-2 en lloc de l’AP-2. I la C-25, l’eix transversal, pot servir com a distribuïdor del trànsit.
D'altra banda, el telèfon mòbil és el principal responsable dels accidents amb víctimes mortals a les carreteres. El 30% d’accidents són per distraccions i, d’aquestes, el 88% són per consultar o manipular el mòbil. Per aquest motiu el Servei Català del Trànsit té en marxa un sistema de vigilància a les entrades de Barcelona, que actualment està en fase de proves, però que es preveu que comenci a multar al juliol. El sistema de vigilància a les entrades de Barcelona, de moment, consisteix en dos punts (B-23 i C-58) on hi ha dues càmeres situades que funcionen amb un algoritme per detectar les infraccions.