El Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting va convocar aquest dimarts el conjunt del sector creatiu català a la seu del Palau Robert en una trobada que va servir per reafirmar el seu posicionament estratègic. La cita també va servir per presentar la campanya “NO PASSA RES”, mitjançant la qual l’entitat es posiciona com a pionera englobant les empreses de la publicitat, la comunicació i el màrqueting del país, i es reafirma com a espai d’unió i projecció.

Seguidament, es va procedir a la lectura del Manifest 1926, a càrrec la presidenta de l’entitat i CEO de La Pometa, Laia Rogel, qui alhora va fer un repàs dels seus 100 anys d’història i va explicar els seus valors, les metes i els objectius encarats al seu futur. L’objectiu d’aquest manifest és reprendre el fil de la història del Gremi i impulsar-lo al seu centenari, que arribarà el 2026.

Un gremi centenari

“El nostre gremi no és només una associació, sinó una institució centenària que representa un llegat de compromís, professionalitat i evolució constant. Ser part d’aquesta entitat significa formar part d’una xarxa de professionals que treballen junts per enfortir el sector, defensar els seus interessos i afrontar els reptes d’un entorn en constant canvi. Ens enorgulleix representar el nostre col·lectiu i crear oportunitats per als nostres socis, establint connexions de valor i potenciant el talent que fa créixer la nostra indústria", va explicar Rogel. 

La trobada del Gremi de Publicitat

Rogel va acabar la seva intervenció afegint que “el nostre objectiu és continuar sent un motor de canvi i innovació, adaptant-nos als nous temps i liderant el futur del sector publicitari, de la comunicació i del màrqueting a Catalunya”, motiu pel qual anima als associats i al conjunt de la societat a participar en les iniciatives que promou l’associació “perquè junts som més forts i podem continuar fent créixer la nostra professió”.

Una taula rodona amb tres especialistes

Un altre dels punts forts de la trobada va ser la taula rodona especialitzada “Junts som futur: la força de les agències en temps de canvi”, dedicada a analitzar els cent anys d’història de la publicitat a Catalunya i el futur del sector. L’activitat va comptar amb la participació de tres perfils referents del sector, Oriol Arjona, Managing Director Bcn IPG Mediabrands, Jordi Urbea, Senior Vicepresident d'Ogilvy Spain i CEO d'Ogilvy Barcelona, i Carme Miró, CEO i fundadora d'Apple Tree. L'encarregada de moderar la taula rodona ha estat Beth Prat, directora de The Kilite.

Totes les persones assistents a l’esdeveniment van marxar a casa amb un obsequi: una reproducció de l’obra El Gremi, il·lustrada originalment per l’artista Pilarín Bayés. Aquesta peça és un homenatge al sector de la publicitat i als publicistes, i posa el focus en la multiplicitat de tasques que desenvolupen fins a donar forma a la idea dels seus clients. 

La il·lustradora Pilarín Bayés no va poder assistir presencialment a la trobada, però sí que va enviar un vídeo on va declarar que veu el Gremi com “una deessa hindú amb un cervell capaç de coordinar moltíssimes activitats. Per exemple, per publicitar una fragància bonica, el gust d’una galeta ben bona, l’eficàcia d’una clau anglesa que sap molt bé el que arreglarà, la diversió d’un io-io, l’eficàcia d’unes tisores tallant allà on ha de tallar i l’abast del món sencer. Així és com jo veig aquest Gremi que té aquesta gran celebració a la qual em sumo amb molt de gust".

Amb aquest acte, el Gremi arrenca oficialment els actes del seu centenari, una programació que a banda de remarcar la importància de la seva implicació en el sector durant un segle, vol continuar incidint en la importància de potenciar la creativitat en totes les esferes, el talent de les petites, mitjanes i grans empreses del sector, i la necessitat de creure en la descentralització de l’enginy publicitari arreu de la geografia catalana.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!