Al voltant de 440.000 infants catalans (el 32,5%) es troben en risc de pobresa i exclusió,  i hi ha, a més, al volant de 75.000 nens i nenes que no poden menjar carn, pollastre o peix cada dos dies, aliments que són indispensables per garantir un creixement saludable. Però les beques menjador escolar només arriben al 15,5% d’aquest alumnat, una “feblesa de país”, es lamenta Anna Font, directora comercial del Grup Bon Preu, que davant aquesta situació, ha decidit posar el seu granet de sorra des de l’empresa privada per pal·liar aquesta mancança. La companyia d’alimentació i distribució catalana, fidel a la seva política corporativa d’estar arrelats a la comunitat d’aquells municipis i poblacions on els seus establiments tenen presència, ha posat el punt de mira de la seva estratègia de Responsabilitat Social Corporativa (que anomena La nostra empremta), en aquests infants, amb un projecte que consistirà a finançar els àpats de 36.000 escolars catalans de 115 escoles, tant públiques com concertades. I ho farà en col·laboració amb Fundesplai i Educo, dues entitats expertes a garantir el benestar en els drets dels infants a través de les beques menjador, però també en inculcar bons hàbits educatius i alimentaris, amb una tasca que va molt més enllà de garantir almenys un àpat calent al dia aquests infants.

El Grup Bon Preu destinarà 250.000 euros a aquesta iniciativa, que anomena Una generació amb empenta, “per aportar solucions en un tema tan cabdal com és l’alimentació infantil. El que necessitem com a país és una generació amb empenta que en el futur deixi empremta. I això és el que volem facilitar des de Bon Preu amb aquestes beques menjador", afirma Anna Font, que considera insuficient que des de les administracions públiques només s’arribi a cobrir el 15,5% de les necessitats i que hi hagi 177.000 nens i nenes que disposin d’aquestes beques menjador, que es distribueixen segons els criteris que marca la Direcció de Centres Educatius a través de criteris de renda i altres requisits. 

Anna Font, directora comercial del Grup Bon Preu / Foto: Carlos Baglietto

Com finançaran les beques?

Aquesta bossa financera de 250.000 euros que aquest any destinarà el Grup Bon Preu a aquesta iniciativa, que volen que perduri en el temps, s’aconseguirà a través de tres vies de finançament. La primera és a través dels beneficis nets que s’aconsegueixen gràcies als packs antimalbaratament que el grup posa a disposició dels seus clients en les fleques dels 154 establiments Bon Preu i Esclat que disposen d’aquest servei. És el que anomenen Too Good to Go, que són els productes que l’establiment baixa de preu al final del dia per reduir a la mínima expressió el malbaratament alimentari, una política que es va posar en funcionament del passat mes d’octubre i que des del desembre ja destina els beneficis al projecte Una generació amb empenta. Aquests packs estan deixant uns beneficis d’entre 2.500 i 3.000 euros a la setmana, “que es destinen íntegrament a finançar aquestes beques”, afirma Font

Dinar solidari al maig

La segona font de finançament és un dinar solidari que el Grup Bon Preu organitzarà el pròxim 25 de maig a Cervelló, a les instal·lacions de les antigues caves Raymat, on la companyia té el seu centre logístic online, i en el que es preveu l’assistència d’un miler de persones. El 100% de les entrades d’aquest dinar solidari es destinaran a les dues entitats, Fundesplai i Educo, per finançar els àpats escolars catalans. Pròximament, es posarà a la venda les entrades pel públic general a la web del Grup Bon Preu.

La tercera via serà l’aportació directa amb fonts pròpies que farà el grup per arribar a aquests 250.000 euros que es necessiten per finançar el projecte d’aquestes beques ,que es repartiran a 115 escoles, majoritàriament pels alumnes de primària que ho necessitin. El grup també ha tingut altres aportacions econòmiques com els 46.000 euros que va destinar a Educo en la passada campanya de Nadal, a través del fons que obté amb l’arrodoniment del tiquet dels seus clients que així ho decideixen quan paguen la seva compra.

El Grup Bon Preu col·labora també amb més de 160 entitats socials d’arreu del país donant producte dels seus establiments, magatzems i Escoles de Comerç, i gestiona la donació de productes a entitats socials properes al barri o el poble on hi ha presència dels seus establiments, el que durant el 2024 es va traduir en un total de 427,247 quilos de producte, que equivalen a més de 1,2 milions d’euros. Cal recordar que el Grup Bon Preu és una empresa catalana que compta actualment amb 136 supermercats Bonpreu, 77 supermercats Esclat i 14 minimercats, i disposa de 60 benzineres EsclatOil, més de 400 places de càrrega per a vehicles elèctrics i amb BonpreuEsclat Energia també abasteix d’electricitat a tot el país.

Supermercat Bonpreu
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!