Grupo Godó, editor de La Vanguardia, ha venut a Grupo Prisa, editor d’El País, el 20% del capital de Prisa Radio, del que n'era accionista des del 1992 i que el 2006 va esdevenir Unión Radio (predecessor de Prisa Radio), projecte radiofònic que suma 1.095 emissores a diversos països de parla hispana. Grupo Godó ja ha comunicat la venda a la Comissió del Mercat de Valors (CNMV). El restant 80% de Prisa Radio ja estava en mans del mateix Grupo Prisa, que pagarà 45 milions d'euros per la participació de Godó, 30 milions al comptat i 15 més el 2023. Godó “es desprèn d'un actiu en la gestió operativa del qual no participava”, segons publica La Vanguardia. Grupo Godó torna a reduir així el seu perímetre en el negoci dels mitjans, després d’abandonar el negoci televisiu, en traspassar per uns 10 milions d’euros Emissions Digitals de Catalunya, llicenciatària del múltiplex de televisió digital terrestre pel que emetia 8TV a OC 2022, SL (Teve.cat).
La família Godó ha rebut bons dividends de la seva inversió radiofònica a Prisa Radio, als quals cal sumar la bona rendibilitat de la seva emissora catalana RAC1, líder en audiència al país. Al 2019, abans de la crisi causada per la pandèmia de la covid-19, Prisa Radio va facturar 33,6 milions d'euros i va repartir beneficis de 20 milions d’euros, dels quals 4 milions corresponien a Grupo Godó.
Grupo Prisa ha registrat un resultat net positiu de 100.000 euros el primer trimestre del 2022 contra les pèrdues de 13,8 milions entre gener i març del 2021 “gràcies a la reestructuració escomesa el 2021. La compra del 20% de Prisa Radio “és un pas més en la consolidació dels negocis de ràdio i de premsa engegada l'any passat i reforça el projecte industrial del Grup. A més, permet Prisa simplificar l'estructura, dotant-la de més flexibilitat i costos més baixos", assenyala la companyia en un comunicat (pdf).
Prisa Radio
Prisa Radio és propietària de la Cadena Ser, Los40, Caracol Radio, ADN Chile i un estol d’emissores radiofòniques, que queden del tot integrades sota el paraigua del grup de mitjans de Prisa. El grup és líder en ràdio a Espanya, Colòmbia i Xile i suma més de 22 milions d'oients en total. Cadena SER és l’emissora capdavantera a Espanya amb 4.366.000 oients, segons la darrera onada de l’EGM.
El Grup Prisa va tancar l'any 2021 amb pèrdues de 106,5 milions d'euros, davant del benefici de 89,7 milions de l'exercici 2020, provinents de les plusvàlues per la venda de la divisió educativa Santillana Espanya a la companyia finlandesa Sanoma per 465 milions d'euros.