Plataforma per la Llengua ha denunciat avui a través d'un tuit que Ikea Espanya "etiqueta en 35 llengües i no en l'obligatòria pel Codi de Consum", el català. Segons l'ONG del català, la multinacional porta sis anys incomplint la llei perquè a Catalunya és obligatori utilitzar el català en gairebé tots -per no dir tots- els aspectes de la vida dels consumidors.
. @IKEASpain etiqueta en 35 llengües i no en l'obligatòria pel Codi de consum. 6 anys incomplint la llei. pic.twitter.com/HuCYDWYcbf
— PlataformaxLlengua (@llenguacat) 21 de juliol de 2016
L'article 128.1 del Codi de Consum estableix que "les persones consumidores, en llurs relacions de consum, tenen dret, d'acord amb el que estableixen l'Estatut d'autonomia i la legislació aplicable en matèria lingüística, a ésser ateses oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin".
Però el 128.2 encara va més enllà establint que els consumidors "tenen dret a rebre en català les invitacions a comprar, la informació de caràcter fix, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit, les factures i els altres documents que hi facin referència o que en derivin", entre moltíssimes altres coses.
La multinacional sueca, doncs, no està complint amb aquest apartat de la llei en no etiquetar en català ni tenir-lo present en els manuals d'instruccions del muntatge de mobles.
Això sí, el catàleg, la web i els anuncis de televisió sí que es poden trobar en català, però una vegada el consumidor ha comprat el producte, l'idioma queda arraconat en l'oblit.