Homes que esperen les seves parelles mentre elles, suposadament, van de rebaixes. És la campanya amb què el centre comercial l'Illa Diagonal promocionava l'època de descomptes d'estiu. Una acció publicitària que s'han vist obligats a retirar després que ho demanessin a través de Twitter l'Associació de Dones Juristes i l'Institut Català de les Dones. Aquestes entitats consideraven que la campanya fomentava rols sexistes.
Hola @lilladiagonal, podeu retirar la publicitat sexista que esteu fent per les #rebaixes? #RolsSexistesNoGràcies
— Dones Juristes (@donesjuristes) 1 de julio de 2018
cc @BCN_Dones @icdones pic.twitter.com/h3vcxKB5MU
Davant les queixes, l'Illa Diagonal ha decidit retirar la campanya amb "l'ànim d'aprendre i millorar" i han demanat disculpes a qui s'hagués sentit "ofès".
Amb l’afany de millorar i aprendre hem decidit retirar l’actual campanya de Rebaixes. Demanem disculpes a les persones que s’hagin sentit ofeses.
— L'illa Diagonal (@lilladiagonal) 2 de julio de 2018
L'Associació de Dones Juristes i l'Institut Català de les Dones han agraït el gest i "la celeritat" del centre comercial per prendre aquesta decisió.
La campanya està basada en el compte d'Instagram "Miserable men" que recull fotografies d'homes que s'avorreixen mentre esperen les seves parelles.
'Aparcamarits' a Gran Via 2
No és la primera vegada que els centres comercials utilitzen els rols sexistes per promocionar els seus establiments. L'any 2007, el recinte Gran Via 2 de l'Hospitalet de Llobregat va posar en marxa Aparca2, una sala amb sofàs, revistes i televisors que es va fer popular amb el nom d'aparcamarits. La idea va sorgir de la gerència del centre després d'adonar-se que molts homes deambulaven pels passadissos esperant les seves parelles. L'aparcament de marits va sorgir després d'un concurs d'idees.