L'R4, L'R3, l'R7 i l'R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu establert després de les indecències a Rodalies provocades pel robatori de cable de diumenge però amb modificacions. En concret a l'R4 Nord, ja que els trens havien d'arribar fins a Fabra i Puig però de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès. Des d'allà, hi ha un servei d'autobusos per arribar a Fabra i Puig. El Govern avisa que l'avaria a Montcada és "estructural" i les reparacions per recuperar la normalitat a l'R3 i l'R4 poden durar dos mesos. Seguim en directe les afectacions per aquestes avaries.
També es manté el servei habitual en tren de l'RG1 (Hospitalet de Llobregat - Figueres/Portbou) i l'R11 (Barcelona Sants - Portbou). En canvi, l'R12 (l'Hospitalet - Lleida) disposarà d'un servei alternatiu per carretera de Manresa a Calaf, punt d'enllaç amb el servei ferroviari. Segons Renfe, els regionals sud no tindran afectacions.
Els usuaris de l'R7, que normalment va de Fabra i Puig a Cerdanyola Universitat, podran fer el recorregut fins a la UAB combinant el tren amb autobusos. També disposen de l'alternativa Bus Exprés 3. L'R8, que va de Martorell Central a Granollers Centre, es manté sense afectacions.
A l'R4, que habitualment enllaça Sant Vicenç de Calders amb Manresa, només hi haurà disponibles dos trens per hora i sentit entre l'Hospitalet i Manresa, i quatre trens per hora i sentit entre l'Hospitalet de Llobregat i Sant Vicenç de Calders.
L'R3, que uneix l'Hospitalet de Llobregat amb Puigcerdà, només disposarà de servei ferroviari entre Puigcerdà i Montcada Ripollet cada mitja hora en ambdós sentits. Des de Montcada Ripollet, s'habilitarà un servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, a Barcelona, on els viatgers podran continuar amb la línia 1 de Metro. Els usuaris també podran utilitzar estacions d'altres línies en poblacions coincidents.
El ministre de Transports, Óscar Puente, ha explicat en una roda de premsa que dimarts quedarà restablerta la circulació de l'R1, que farà el servei habitual (de l'Hospitalet de Llobregat a Maçanet - Massanes). L'R2 també recuperarà la circulació habitual: de Castelldefels a Granollers Centre; l'R2 Nord de l'Aeroport a Maçanet - Massanes, i l'R2 Sud de Barcelona Estació de França a Sant Vicenç de Calders.
Aquest és el pla de Renfe per a Rodalies per aquest dimarts: tots els detalls | ✍️ Maria Aladern. Renfe i Adif han anunciat aquest dilluns a la tarda un nou pla de transport que s'implementarà a partir de dimarts. L'oferta s'anirà modificant a mesura que es recuperi la capacitat operativa dels trens, tot i que intentaran que aquesta sigui el més estable possible els pròxims dos mesos, el temps que el ministeri de Transports calcula que trigarà a reparar totes les línies.
L'R3 opera amb dos trens per hora i sentit entre Puigcerdà i Montcada Ripollet. A l'estació final s'ha desplegat un servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, punt d’enllaç amb la línia 1 de metro.
El ministre de Transports, Óscar Puente, diu que el lladre pot aconseguir entre 200 euros i 400 euros de la venda del cable sostret a l'estació de Montcada Bifurcació al mercat negre.
Puente relaciona els fets de diumenge amb una incidència que va tenir lloc fa anys entre València i Madrid, també durant unes eleccions. "Estem repassant les càmeres, de moment no s'ha trobat res, però si és el cas es posarà en mans dels Mossos", han informat.
"D'infrafinançament res, des que aquest govern està en marxa no fem res més que invertir", ha afirmat Puente, que ha apuntat que el culpable és l'incivisme de la ciutadania.
El pla de Renfe pels pròxims dos mesos. L'R1 recuperarà la normalitat fins a l'Hospitalet; l'R3 continua afectada i finalitza a Montcada Ripollet, des d'on hi ha busos fins a Fabra i Puig. Aquesta és l'afectació que durarà més temps. En pocs minuts es donarà a conèixer el pla de dimarts, que intentaran que sigui el més estable els pròxims mesos.
"Si els Mossos no tenen responsabilitat, Adif i Renfe, menys", ha expressat Puente durant la roda de premsa.
"Tenim molt d'interès a saber què va passar", ha insistit el ministre de Transports, que ha criticat que el cap dels Mossos hagi dit que la responsabilitat de la seguretat a Rodalies és d'Adif. "Adif té responsabilitat en la seguretat ferroviària, però no en els actes vandàlics ni en la seguretat de les persones, això recau a Mossos", ha sentenciat Puente.
"Em va cridar l'atenció que els Mossos, sense entrar als túnels, descartessin el sabotatge", ha dit Puente, que no ha descartat l'opció.
Óscar Puente ha dit que no sap qui hi ha darrere del robatori, però ha subratllat les xifres "anormalment elevades" d'incidències al territori alienes a Renfe i Adif. "S'ha de posar l'accent en l'incivisme per reduir al màxim les incidències", ha afegit.
Els usuaris de l'R7 podran arribar a Cerdanyola agafant l'R4 i després un autobús fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Els passatgers que fan aquest camí també disposen del bus exprés 3 per fer el recorregut fins a la facultat.
El ministre de Transports del govern espanyol ha dit que "Renfe i Adif són les víctimes de l'atac", i ha insistit que no va comparèixer ahir perquè no volia interferir en la jornada electoral. De fet, Puente ha carregat contra l'"ús electoral" que han fet alguns partits d'un fet incívic. "La jornada era prou important per no fer-ne un ús polític", ha afegit.
Puente explica que el ministeri posarà en mans del jutjat corresponent l'assumpte: "Hem d'aclarir qui es troba al darrere, és evident que han interferit" en unes eleccions democràtiques.
Pel que fa a les incidències provocades per obstacles a la via, Catalunya va sumar 236 incidències de les 618 registrades a l'Estat. "Els esdeveniments d'ahir s'emmarquen en un escenari preocupant que viu Catalunya i això no ho resoldrà el traspàs de competències", ha afegit Puente. "Ni Renfe ni Adif tenen responsabilitat, correspon a la policia", ha afegit.
Pel que fa a l'apedregament de trens, es van registrar 1.191 casos a Espanya, dels quals 512 a Catalunya, una mica menys de la meitat. El 81% dels registrats a Catalunya van ser a la demarcació de Barcelona.
Les demarcacions de Tarragona i Girona també van superar les incidències amb relació a la seguretat dels passatgers en comparació amb Madrid.
D'incidències provocades per delictes contra les persones se'n van registrar 7.585 a l'Estat (el 68% de les incidències de la xarxa). D'aquestes, 4.417 van produir-se a Rodalies. A Barcelona es van produir el 34% del total de registrades a Espanya. Óscar Puente ha insistit que les incidències que es produeixen a Madrid són "infinitament inferiors" que les que es detecten Barcelona.
L'R4 Nord funciona fins a l’estació Fabra i Puig de Barcelona. Compta amb tres trens per hora i sentit entre Manresa i l’estació de destí, el que equival al 33% del servei habitual en hora punta i al 75% la resta del dia. Per altra banda, l'R4 Sud arriba fins a l’Hospitalet de Llobregat mantenint la seva freqüència habitual. Aquesta estació fa d’enllaç amb els trens de l'R1 i amb les línies 1 i 5 de metro.
Óscar Puente ha subratllat que el 52,1% de les incidències que pateixen Renfe i Adif per qüestions alienes es produeixen a Catalunya. "De les 11.151 incidències que hi ha a l'any, el que equival a 5,8 casos al dia, un 52,1% són a Catalunya", ha explicat. Només a Barcelona se n'han registrat 3.621, el que representa el 32% del total. En comparació, és 2,8 vegades més de les que es produeixen a Madrid.
El ministre de Transports ha insistit que Adif està treballant per reparar les instal·lacions. Durant els dos mesos d'actuacions que durarà la feina, el ministeri han fet un pla alternatiu de transport que costarà uns 10 milions d'euros.
🔴 El titular de Transports de l'executiu espanyol, Óscar Puente, ha dit que els 40 metres de coure robats no tenen gran valor: "El que va anar allà a suposadament robar va jugar-se la vida i amb unes dificultats molt grans d'accés". El ministre ha apuntat que les afectacions es prolongaran prop de dos mesos i tindran un cost de 15 milions d'euros.
Segons la convocatòria, acompanyen al ministre de Transports el president de Renfe, Raül Blanco, i el president d'Adif, Ángel Contreras. L'atenció als mitjans s'ha fet des del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible.
El ministre de Transports, Óscar Puente, diu que la roda de premsa s'ha convocat com una compareixença d'"urgència". Ja fa més de 36 hores que es va detectar la incidència a Rodalies, i fins al moment el titular no s'havia pronunciat.
Aquest dilluns, els trens de les línies R1 i RG1 finalitzaran el seu recorregut a Badalona. Des d’allà, els treballadors de Rodalies derivaran els usuaris al metro, on podran continuar el recorregut fins a Barcelona.
El titular de Transports del govern espanyol, Óscar Puente, encara no ha sortit a fer declaracions. La compareixença ja acumula 18 minuts de retard.
El ministre de Transports, Óscar Puente, compareixerà en roda de premsa d'aquí a pocs minuts. El titular socialista encara no s'ha pronunciat pel caos a Rodalies, que va coincidir amb les eleccions del 12-M i que es preveu que es prolongui unes setmanes.
Óscar Puente manté la seva amnèsia sobre el caos a Rodalies: només li preocupen les carreteres | ✍️ Vicenç Pagès. El ministre de Transports encara no s'ha pronunciat sobre les afectacions de Rodalies, mentre sí que ha celebrat les victòries del PSC i el Valladolid. El seu silenci fa evident la diferència abismal pel que fa al tracte de Puente entre la Comunitat de Madrid i Catalunya. Cercanías de Madrid va tenir la setmana passada una incidència, fet gens habitual, i va obligar passatgers a passejar per les vies de tren. Això va provocar l'enfurismament de la seva presidenta, Isabel Díaz Ayuso, que va obligar Puente a moure fitxa: va convocar una roda de premsa i a emprendre accions immediatament.
Indignació dels usuaris. La indignació dels usuaris de Rodalies Renfe no s'ha fet esperar aquest dilluns. Els passatgers que han arribat a l'estació de Fabra i Puig ja s'han trobat els primers problemes, amb les portes de l'estació. Els trens de l'R4 havien d'arribar a Fabra i Puig, però només ho fan fins a Cerdanyola. A banda, una part dels que s'han apropat a les estacions de Rodalies desconeixien les afectacions. Es preveu que les jornades vinents siguin molt complicades.
Es preveu recuperar l'R1 a Molins dimarts. El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha demanat disculpes als usuaris per haver de fer front a unes jornades tan complicades i ha reconegut que sent "impotència" per la situació. En declaracions a TV3, ha afirmat que la línia que es preveu que es recuperarà abans serà l'R1 que va a Molins, que podria ser aquest dimarts.
Reforç del servei de metro. El metro de Barcelona ha reforçat el seu servei aquest dilluns per intentar pal·liar la situació provocada pel caos que es preveu a Rodalies. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat que el servei circularà, en hora punta del matí, al màxim d'oferta possible, és a dir, amb 167 trens. A més, s'avança la franja de servei d’hora punta del matí a les 6:00 hores. La resta de la jornada d'aquest dilluns s'ampliarà amb 15 trens més del servei habitual, especialment a l’hora punta de la tarda.
Aglomeracions al metro i els trens per l'avaria generalitzada de Rodalies | ✍️ Marta Sánchez. Avui, dilluns, ha estat el primer dia feiner amb la xarxa de Rodalies completament en dubte després que diumenge un robatori de coure a l'estació de Montcada Bifurcació provoqués un caos absolut a totes les línies ferroviàries de Catalunya. Les línies de trens afectades són l'R1, l'RG1, l'R4 Nord, l'R4 Sud, l'R3 i l'R7. En aquestes vies, els trens o no circulen o ho fan només en algunes franges horàries, la resta del camí s'haurà de fer amb transport alternatiu amb autocars.
Uns desconeguts han robat un nou tram de coure aquesta matinada a La Llagosta, segons fonts d'Adif i de Renfe. La sostracció del coure, però, no ha tingut cap afectació sobre el servei, en un punt per on passen els trens de l'R2 nord i R11. De moment, es desconeix quants metres de cable s'han endut els lladres i fonts d'Adif han precisat que encara s'està fent una valoració.
El director dels Mossos d'Esquadra, Pere Ferrer, ha explicat que la investigació pels fets ocorreguts aquest diumenge a Montcada i Bifurcació continua però ha assegurat que el que va passar "no és un sabotatge". "És un robatori de cable de coure", ha asseverat.
Pujar a un bus a la Sagrera-Meridiana s'ha convertit aquest dilluns en l'única opció pels usuaris de la línia R3 de Rodalies que es troben a Barcelona ciutat. Arran de la incidència general pel robatori de coure, l'autocar porta els viatgers fins a l'estació de Montcada-Ripollet per continuar el trajecte habitual amb tren. "Quina odissea. He d'anar a Vic i quan ja tenia el bitllet de tren a la mà m'han dit que no hi ha tren", ha explicat la càntabra Paula Merino a l'ACN
Alternatives de transport per les incidències de Rodalies: horaris i trens afectats. Aquestes són totes les alternatives que presenta Renfe davant el robatori de coure a Rodalies.
🔴 Renfe, Adif, el Govern i l'Ajuntament de Barcelona s'han tornat a reunir aquest dimarts a les 12.00 hores en la Generalitat per a abordar el pla de mobilitat per a aquest dimarts, després que del caos originat aquest diumenge. A diferència de la reunió de diumenge, a la d'avui han assistit únicament una persona per institució, de manera que els participants no aconseguiran la cinquantena. Tenen previst celebrar una altra al voltant de les 18 hores i informar llavors de les possibilitats de transport per al dimarts.
El director dels Mossos d'Esquadra, Pere Ferrer, ha defensat que el primer responsable de la seguretat de la infraestructura ferroviària és Adif, ja que n'és la propietària. En declaracions als mitjans, ha assegurat que els Mossos hi poden "col·laborar" però ha insistit que si s'han de repartir responsabilitats "s'ha de començar per Adif".
Les línies L2 i L1 de metro han registrat fins a un 7% i un 4% més de validacions, respectivament, per l'absorció de passatgers de Rodalies. Són algunes de les línies que han registrat un augment més clar d'usuaris que havien d'arribar fins a Barcelona i que han hagut d'enllaçar amb el metro des de diferents punts.
L'R2, l'R8 i l'R11 no tenen afectacions. Pel que fa als trens Intercity que circulen per ample convencional, realitzen el servei amb doble tracció (per cap i cua) per evitar moviments en buit en l’àmbit de Barcelona.
L'R3 opera amb dos trens per hora i sentit entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, on es desplega un servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, punt d’enllaç amb la línia 1 de metro.
Per altra banda, l'R4 Sud arriba fins a l’Hospitalet de Llobregat, manté la seva freqüència habitual i fa d’enllaç amb els trens de l'R1 i amb les línies 1 i 5 de metro. A banda, els usuaris de l'R7 poden arribar a Cerdanyola agafant l'R4 i després un autobús fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
L'R4 Nord funciona fins a l’estació Fabra i Puig de Barcelona. Compta amb tres trens per hora i sentit entre Manresa i l’estació de destí, el que equival al 33% del servei habitual en hora punta i al 75% la resta del dia.
Els trens de les línies R1 i RG1 circulen fins a Badalona. Segons va explicar Renfe aquest diumenge en un comunicat, els trens de les línies R1 i RG1 finalitzen el seu recorregut a Badalona. Des d’allà, els treballadors de Rodalies deriven els usuaris al metro, on poden continuar el recorregut fins a Barcelona.
L'R4, L'R3, l'R7 i l'R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu establert després de l'avaria provocada pel robatori de cable de diumenge però amb modificacions. En concret a l'R4 Nord, ja que els trens havien d'arribar fins a Fabra i Puig però de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès. Des d'allà, hi ha un servei d'autobusos per arribar a Fabra i Puig. En aquesta línia hi circulen el 33% dels trens habituals en hora punta i la meitat la resta del dia.
No hi ha servei a l'R7, sinó que els viatgers poden arribar a Cerdanyola del Vallès amb l'R4 i des d'allà s'ha establert un servei d'autobusos fins a l'estació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Una altra alternativa és l'autobús Exprés 3.
A l'R1 i l'RG1 hi ha servei entre Maçanet i Badalona i allà es deriven els viatgers al metro. El servei a l'R3 és entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, amb dos trens per hora i sentit. A partir d'allà hi ha un servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, on els viatgers poden enllaçar amb el Metro.
En paral·lel a les incidències a l’R4 Nord, la companyia, d’acord amb la Generalitat, insta els viatgers de Manresa, Terrassa i Sabadell a fer servir els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Als passatgers de Montcada els recomana utilitzar l'R2.
El pla alternatiu ideat arran del robatori de coure d'aquest diumenge a Montcada i Bifurcació contemplava que els trens de l'R4 Nord arribessin a Fabra i Puig però inicialment això no ha estat possible i s'ha hagut d'establir un servei d'autobusos des de Cerdanyola del Vallès. Tècnics d'Adif han continuat treballant en la incidència i cap a les deu del matí s'ha pogut ampliar el trajecte d'aquesta línia fins a Fabra i Puig, des d'on els usuaris poden enllaçar amb el Metro.
L'Adelina, veïna de Montcada i Reixac, que fa servir l'R3 cada dia, es queixa: "Com a usuària, espero que algun dia això es pugui solucionar perquè cada dia passa alguna cosa". "Sempre hi ha algun retard per alguna cosa o altra i tampoc ens expliquen gaire bé els motius", lamenta aquesta usuària de la línia.
Una incidència tècnica ha provocat que el tren de la línia R15 que aquest dilluns havia de sortir a les 9:21 hores de l'estació de Tarragona en direcció Barcelona acumuli un retard de dues hores. Una situació que ha provocat "ràbia" i resignació entre els usuaris. "He d'anar-hi per feina i arribaré tard", ha explicat Francisco Andrade, qui ha afirmat que no l'ha sorprès, ja que "el servei cada vegada és més decadent".
Els usuaris de l'R3 a Montcada i Ripollet expliquen que el servei de bus funciona correctament. És el cas del Yonni, que ha agafat un autobús a Sagrera per arribar fins a Montcada Ripollet i aquí agafar el tren. "De moment ha anat bé. Ara, però, no sé quan trigarà a sortir el tren..", explica en declaracions a l'ACN. Tot i això, alguns usuaris es queixen de manca d'informació.

Els trens de la línia R4 han començat a arribar a Fabra i Puig com s'havia previst inicialment després que amb l'arrencada del servei aquest dilluns al matí només ho poguessin fer fins a Cerdanyola del Vallès, segons ha informat Renfe.
Una corrua d'autobusos esperen aquest dilluns al matí davant de l'estació de Montcada Ripollet -a Montcada i Reixac- els usuaris que volen dirigir-se fins a Sagrera Meridiana i que, a causa de l'avaria provocada pel robatori de cable de diumenge, no poden fer-ho amb tren. De fet, l'R3 només funciona entre Puigcerdà i Montcada Ripollet amb dos trens per hora i sentit.

Aquest diumenge, el caos a Rodalies va comportar que, per anar a Barcelona amb tren, l'única alternativa que quedés ahir fos fer-ho amb AVE. I això, tot i que aquest matí els problemes a l'R11 s'hagin resolt, també ha tingut la seva derivada en la línia de l'alta velocitat. Perquè els trens del matí s'han omplert més del que és habitual en un dilluns feiner -sobretot, el de primera hora- i per anar cap a Barcelona no es podia trobar bitllet fins després del comboi de les 09.26 del matí.

L'aturada de la circulació de trens va coincidir amb la jornada electoral però, a Girona, també amb 'Temps de Flors', un dels esdeveniments importants de la ciutat i que atrau visitants d'arreu. David Venteo i la seva parella estan passant uns dies a la ciutat però ella aquest matí havia d'anar a Barcelona a treballar. "Des que ens va assabentar de la situació estàvem una mica preocupats per veure com podria baixar", ha dit.
Els treballadors que utilitzen el tren com a mitjà de transport habitual per anar a la feina també lamenten que hi ha retards tot sovint. Narcís Badet va a treballar a Riudellots de la Selva des de Girona de dilluns a divendres i, segons explica, "normalment el tren no arriba puntual". En el seu cas, però, opta per agafar un tren que li deixa "un bon marge" abans de començar la jornada per estalviar-se ensurts i no arribar tard.

L'R4, L'R3, l'R7 i l'R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu establert després de l'avaria provocada pel robatori de cable de diumenge però amb modificacions. En concret a l'R4 Nord, ja que els trens havien d'arribar fins a Fabra i Puig però de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès. Des d'allà, hi ha un servei d'autobusos per arribar a Fabra i Puig. En aquesta línia hi circulen el 33% dels trens habituals en hora punta i la meitat la resta del dia.
"No és la primera vegada que hi ha incidències", assegura una usuària que ha arribat a l'estació de Badalona i ha recordat que altres vegades "s'havia fet el mateix recorregut", és a dir, caminar uns 500 metres fins a l'estació de l'L2 del metro Badalona Pompeu Fabra. Els usuaris han criticat que l'alternativa del subsol no cobrirà la demanda, com tampoc els busos fins a la capital catalana, i han reclamat més coordinació i informació per facilitar la connexió del tren al metro.

Els usuaris de les línies RG1 i R1 de Rodalies que aquest dilluns acaben el recorregut a Badalona: "Trigaré 20 o 30 minuts més de l'habitual". Així ho ha dit Alba Hernández, passatgera assídua que es dirigeix a la Plaça Catalunya o Sants Estació per després anar a la Zona Franca, on treballa.

Molta resignació i sensació “d’impotència” entre els usuaris de l’R4 que aquest matí volien agafar un tren de Rodalies a Manresa. A l’estació de la capital del Bages, aquest matí hi havia menys moviment de l’habitual perquè molts passatgers ja havien optat per agafar vies alternatives per arribar a Barcelona, com els FGC, el bus o el cotxe particular. Malgrat això, el tren de les 8.48 del matí no ha passat i s’han acumulat usuaris al de dos quarts de 10.
Una treballadora informa del nou pla alternatiu de transport als usuaris de l'estació de l'Hospitalet de Llobregat:

El director de Rodalies ha tornat a repetir que la resolució a les línies R4 i R3 "anirà per llarg" perquè són les principals afectades de la incidència a Montcada i Bifurcació. En canvi, la previsió és poder recuperar "al més aviat possible" la circulació normal a l'R1.
Segons dades de Rodalies, aquest any s'han produït fins a 46 robatoris de coure que han afectat la xarxa ferroviària. Carmona ha carregat contra un nou "acte vandàlic intolerable", que impedeix des d'aquest diumenge oferir el servei de trens a part dels 400.000 usuaris diaris de Rodalies.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha insistit que els responsables de seguretat ciutadana són els Mossos d'Esquadra i per això els ha instat a posar fi a la "xacra" dels robatoris de coure. Ha afegit que la seguretat que aporten Renfe i Adif és "complementària". En declaracions a TV3, ha dit també que són els Mossos els que han d'establir si el que va passar aquest diumenge va ser un sabotatge a través de la investigació iniciada.
Aquestes són les alteracions a l'R4 pel robatori de cable d'aquest diumenge:
⚠️Pel robatori de cable d' ahir dia 12, es veu alterada la circulació de trens:
— R4 Rodalies 🤖 (@rod4cat) May 13, 2024
R4 N: Servei ferroviari de Manresa a Cerdanyola
R4 S: Servei ferroviari de SV de Calders fins a l'Hospitalet. 4 trens hora/sentit, freqüència habitual. Enllaç Metro L1 a L'Hospitalet i L5 a Cornellà
L'R4, L'R3, l'R7 i l'R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu establert després de l'avaria provocada pel robatori de cable de diumenge però amb modificacions. En concret a l'R4 Nord, ja que els trens havien d'arribar fins a Fabra i Puig però de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès. Des d'allà, hi ha un servei d'autobusos per arribar a Fabra i Puig. En aquesta línia hi circulen el 33% dels trens habituals en hora punta i la meitat la resta del dia.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha reconegut les dificultats de mobilitat en aquest primer laborable amb la incidència.
Per tal d'informar els passatgers i encaminar-los, Renfe ha reforçat el personal d'informació i atenció al client a les estacions. Així, s'han sol·licitat 46 nous agents de reforç per torn.
🔴 L'estació de Renfe de Girona recupera la normalitat després que el robatori de coure a Montcada Bifurcació obligués a suspendre tots els combois de l'R11 aquest diumenge. A primera hora, els trens circulaven en les dues direccions -tant cap a Barcelona com cap a Portbou- però això no ha evitat que Rodalies s'escapi de les crítiques dels passatgers.
L'R8, l'R2 sud, l'R2 Nord, l'R11 i els regionals sud són els únics sense afectacions.
🔴 L'R-4 Nord procedent de Manresa ja arriba a Fabra i Puig, fins ara arribava només a Cerdanyola.
Pel que fa a l'R7, els usuaris poden viatjar fins a Cerdanyola amb l'R4 i des d'allà s'ha establert un servei d'autobusos fins a l'estació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Una altra alternativa és l'autobús Exprés 3.
A l'R3, hi ha servei entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, a partir d'allà servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, on els viatgers poden continuar amb la línia 1 de Metro.
"Hi ha dues incidències. Una que afecta a Montcada-Bifurcació, que serà més llarga, i una derivada dels furts", explica Carmona que demana disculpes als usuaris i els assegura que des de Rodalies "senten la mateixa impotència". Fins aquí les declaracions del director de Rodalies a TV3.
"400.000 persones utilitzen de manera diària Rodalies Renfe, però la incidència no afecta totes les línies", ha volgut puntualitzar Antonio Carmona. A més, el director de Rodalies ha apuntat que "la responsabilitat de Renfe i Adif és secundària. Són els Mossos els que ho han d'investigar", ha considerat.
"El punt més complicat és el que està relacionat amb Montcada-Bifurcació. Afecta totes les línies que passen per aquí", explica Carmona que insisteix en el fet que en el que portem d'any ja hi ha hagut "46 robatoris de coure".
A l'R4 Nord, s'insta els viatgers de Manresa, Terrassa i Sabadell a fer servir els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), i als de Montcada a l'R2. Als usuaris de l'R4 Sud se'ls insta a enllaçar amb la línia 1 de Metro i també a la 5 a Cornellà. També s'encamina al Metro als viatgers que amb l'R1 arribin a Badalona, també als que ho facin amb l'R4 Sud.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, explica a TV3 que la incidència afecta a milers de persones i que molta gent està optant per alternatives de transport com els Ferrocarrils.
A la R4 Nord hi circulen el 33% dels trens habituals en hora punta i la meitat la resta del dia. A l'R4sud se circula fins a l'Hospitalet de Llobregat i a l'R1 i l'RG1 fins a Badalona i allà es deriven els viatgers al metro. El servei a l'R3 és entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, amb dos trens per hora i sentit, i el servei de l'R7 es fa amb autobusos.
L'R4, L'R3, l'R7 i l'R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu establert després de l'avaria provocada pel robatori de cable de diumenge però amb modificacions. En concret a l'R4 Nord, ja que els trens havien d'arribar fins a Fabra i Puig però de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès.