La indústria global d'Entreteniment i Mitjans de Comunicació (E&M) manté la seva tendència a l'alça. ja que el 2023 els ingressos del sector van créixer un 5 % fins als 2,8 bilions de dòlars, superant el ritme de l'economia mundial (3,2 %) i consolidant-se com un pilar estratègic en l'entorn econòmic i d'ocupació global, segons dades que aporta la consultora PwC al seu informe 'Entertainment & Media Outlook 2024-2028'.

El document assenyala que es preveu que els ingressos de la indústria continuïn augmentant a un ritme anual compost del 3,9% fins a 2028. A Espanya, aquesta tendència es reflecteix amb un creixement anual estimat del 2,6 %, fins a assolir els 42.907 milions d'euros. Apunta que, en aquest context, institucions com The Core exerceixen un paper fonamental en la formació dels professionals que impulsaran la innovació i garantiran la competitivitat del sector.

Encara que el creixement s'ha desaccelerat respecte als pics del 10% registrats el 2021, el mercat continua evolucionant. Àrees com la publicitat digital, que s'espera superi el bilió de dòlars el 2026 amb un creixement anual del 6,7%, i l'auge del streaming, on els ingressos per subscripcions híbrides i models AVOD (basats en publicitat) creixen a doble dígit, subratllen el dinamisme del sector.

A Espanya, els serveis de vídeo OTT (Over The Top) han experimentat un creixement destacat, duplicant la seva mida des de 2020 i projectant ingressos de 3.690 milions d'euros el 2028, amb un fort impuls de plataformes com Netflix, Disney+ i Amazon Prime Video. Un sector que reclama talent amb enfocament disruptiu

En aquest ecosistema generador d'ocupació i en constant evolució, The Core, pertanyent a Planeta Formació i Universitats, va indicar que es posiciona com una institució clavi per formar els nous professionals que es requereixen i que lideraran el canvi. Amb programes adaptats a les tendències globals, The Core explica que prepara els seus estudiants per enfrontar els reptes del sector i aprofitar les oportunitats que ofereixen les noves dinàmiques del mercat.

En aquest sentit, compta amb programes especialitzats en producció audiovisual, gestió de continguts digitals, màrqueting per al sector de l'entreteniment, disseny d'experiències interactives i creativitat publicitària, entre d'altres. "El sector de E&M necessita líders que no només comprenguin els reptes actuals, sinó que tinguin la capacitat de transformar-los en oportunitats", ha assenyalat Mercedes Auguri Pérez, degana de The Core. "La nostra missió és preparar els professionals amb les habilitats necessàries per destacar en un entorn altament competitiu i en contínua transformació".