Lego és d'aquelles marques que no necessita massa presentacions. La marca de joguines danesa és sobradament coneguda pels seus blocs de construcció. Fa uns anys, van crear Lego Friends, una gamma de productes dels jocs de construccions dissenyats per atreure a nenes. Doncs bé, ara, podria tenir els dies comptats. 

L'empresa ha anunciat que té la intenció d'eliminar els prejudicis de gènere dels seus productes després de veure que un estudi encarregat per la mateixa marca posés de manifest que les nenes es veuen obstaculitzades per actituds "desiguals i restrictives" cap a la creativitat i el joc, segons recull la CNN

lego unsplash

Una construcció de Lego / Unsplash

Lego no ha anunciat, per ara, grans canvis en productes o màrqueting, segons va detallar la setmana passada, però sí que s'ha compromès a garantir que estiguin "lliures de prejudicis de gènere i estereotips que puguin ser perjudicials".

Què diu l'estudi?

La mesura s'ha donat a conèixer després que els investigadors hagin conduït més de 7.000 enquestes a nens i pares de set països diferents sobre els seus punts de vista en relació amb carreres, activitats extraescolars i joguines. L'estudi, que ha estat realitzat a nom de Lego per l'institut Geena Davis, ha trobat que el 76% dels pares animaria als fills a jugar amb els seus productes mentre que només el 24% ho faria amb les seves filles. 

Les enquestes realitzades també posen de manifest que els pares tenien més possibilitats, gairebé cinc vegades més, d'animar a les filles a jugar a disfressar-se que no pas als nens, i prop de quatre vegades més de possibilitats de suggerir que les nenes ballessin o cuinessin. Per contra, els pares eren més propensos a fer que els nens s'entretinguessin amb jocs de programació o esports. 

caps de lego unsplash

Caps de personatges del joc de construcció de Lego / Unsplash

Pensa en una feina: t'imagines un home o una dona?

L'estudi també recollia altres dades curioses. Tal com esmenta la CNN, els investigadors van trobar que la majoria de pares, s'imaginaven un home quan se'ls demanava pensar en diferents professions, independentment de si tenien una filla o no. El biaix de gènere era més profund quan es parlava de professions, com per exemple, una enginyeria. Aleshores, el 89% dels pares ho descrivia com una professió d'homes. 

També tenien cinc vegades més de possibilitats d'imaginar-se un home si es pensava en atletes i científics. 

Les joguines no tenen gènere

Hi ha diverses teories i reflexions sobre les joguines, els jocs i el seu públic. El cas és que "les joguines no tenen gènere, els adults tenim prejudicis", detallava la psicòloga Lorena Ruda a la publicació Infobae. Ella mateixa afirmava que un nen que només juga a cotxes o una nena que només juga a nines, es perd la possibilitat de triar o jugar amb llibertat. 

En aquesta mateixa línia, el portal alijuguetes.es també destaca que els nens no distingeixen entre joguines per a nens o nenes, sinó que "distingeixen" entre les joguines amb les quals s'ho passen bé i les que no.

 

 

 

Imatge principal: diverses peces dels jocs de construcció de Lego / Unsplash