Els conductors que avui circulin per les carreteres convencionals o secundàries que tenien un límit màxim de velocitat de 100 km/h hauran d'aixecar el peu de l'accelerador, perquè ja ha entrat en vigor la reducció del límit als 90 km/h.

Ja s'han canviat els senyals de circulació -2.790 amb un cost de 650.000 euros en el cas de les carreteres de titularitat estatal- perquè els conductors respectin els nous límits, amb els quals la Direcció General de Trànsit (DGT) vol reduir en un 10 per cent les víctimes mortals en aquestes vies.



Es tracta de la primera mesura de les que la DGT ha dissenyat per frenar el repunt de la sinistralitat viària. I amb ella es vol col·locar Espanya al costat dels altres quinze països europeus que ja tenen establerta una velocitat màxima de 90 km/h a la seva xarxa secundària o convencional.

La mesura obligarà a motos i turismes a circular a una velocitat màxima de 90 km/h independentment de l'ample del voral.

Aquesta norma afecta també a autobusos i vehicles mixtos adaptables, si bé en el cas dels primers, i malgrat que tenen una baixa taxa d'accidentalitat, no podran circular a més de 80 km/h els que no disposin de cinturons de seguretat.

A més, el decret que fa un mes va aprovar el govern espanyol fixa en un màxim de 80 km/h la velocitat a les carreteres convencionals per a camions, tractocamions, furgonetes, autocaravanes amb un massa màxima autoritzada superior a 3.500 quilos, vehicles articulats i automòbils amb remolc.

Quines són les carreteres catalanes que rebaixen el límit?

A l'Àmbit territorial de Barcelona s'actuarà a les carreteres C-35, C-59, N-II, C-15 i C-37. Al de Girona, les vies afectades seran la C-66, la C-31, la C-26, la C-65 i la C-25.

A l'Àmbit de Lleida seran les vies C-13, C-14, C-14z, C-26, N-II, C-12 i LP-3322. Al de Tarragona seran la C-14, la C-37 i la C-51. I a l'Àmbit de les Terres de l'Ebre només es tocarà la via C-12.