Els trens de les línies R4 i R8 de Rodalies començaran i acabaran els seus recorreguts a l'estació de Martorell Central (Baix Llobregat) des d'aquest dilluns, segons ha informat aquest dissabte la companyia Renfe. Els trens de les dues línies començaven i acabaven fins ara els seus trajectes a Castellbisbal (Vallès Occidental) de forma transitòria a causa de les obres que el gestor ferroviari executa al túnel de Costa Blanca, en el marc del projecte del corredor del Mediterrani, cosa que obligava a circular per via única. 

El túnel, fins ara en via única provisional, havia tingut reduïda la seva capacitat per les obres que executa Adif en l’àmbit del corredor Mediterrani, podent-hi circular només els trens de la línia R4 amb destinació Vilafranca del Penedès i Sant Vicenç de Calders. Dilluns que ve s'obriran al trànsit ferroviari dues vies d'aquest túnel, que comptarà amb una tercera entre el riu Llobregat i l'estació de Castellbisbal gràcies a la remodelació del túnel de Costa Blanca, cosa que ajudarà, diu Renfe, "a fer més fluida la circulació de mercaderies i trens de rodalies en aquest àmbit".

La reducció de capacitat del túnel ha obligat fins ara que només hi poguessin circular els trens de la línia R4 amb destinació a Vilafranca del Penedès (Alt Penedès) i Sant Vicenç de Calders (el Vendrell, Baix Penedès).

La companyia assenyala que tota la informació d'aquestes modificacions del servei, així com els horaris dels trens i els autobusos, es podran consultar als expositors instal·lats a les estacions d'aquest tram de Rodalies. També es podran veure a les pàgines web rodaliesdecatalunya.cat; adif.es i renfe.com, així com a les aplicacions mòbils de Rodalies i Adif, als comptes de tots dos a les xarxes socials o trucant al telèfon d'informació 900 41 00 41.

Increment de l’oferta a les línies costaneres

D’altra banda, Renfe també ha informat que incrementa la seva oferta durant l’estiu a les línies costaneres de Rodalies, les línies R1 (L’Hospitalet de Llobregat – Maçanet – Massanes) i R2 Sud  (Sant Vicenç de Calders – Estació de França) els dissabtes, diumenge i festius per atendre l’augment de la demanda els mesos d’estiu.

  • R1: La línia R1 de Rodalies de Catalunya (L’Hospitalet de Llobregat - Maçanet-Massanes per Mataró) que connecta amb Calella, Sant Pol de Mar i Canet de Mar, incrementa la seva oferta amb quatre nous trens per sentit entre Mataró i l’Hospitalet, i amplia el recorregut de set trens addicionals per sentit entre Mataró / Arenys i Calella, millorant les connexions amb la resta d’estacions del Maresme i, alhora, amb la ciutat de Barcelona. D’aquesta manera, dissabtes, diumenges i festius, entre les 10:00 i les 12:00 hores hi haurà trens cada 10 minuts des de l’estació de Barcelona - Pl. Catalunya cap a Mataró. I a la tarda, entre les 17:30 i les 19:30, sortiran trens cada 10 minuts des de l’estació de Mataró cap a Barcelona - Plaça Catalunya, en lloc dels 15 minuts actuals.
     
  • R2 sud: a partir d’aquest dimenge i fins al 29 de setembre, s’augmenta l’oferta a l’estació de Platja de Castelldefels (Baix Llobregat) amb 20 noves parades durant els caps de setmana i festius dels mesos de juny, juliol, agost i setembre. Les noves parades es realitzaran tant en els serveis en direcció Barcelona com en direcció sud, la qual cosa permetrà facilitar els desplaçaments aquest estiu.  En direcció sud, sortides des de Barcelona, entre les 9 hores i les 13 hores s’incorporen vuit noves freqüències de pas que permetran facilitar el trasllat cap a la costa, i en sentit contrari, direcció Barcelona, seran un total de dotze noves freqüències entre les 16h i les 22 hores, el que significarà duplicar el nombre de trens en aquesta franja horària per la tornada cap Barcelona al vespre.
Tren de Rodalíes que circula per la costa. jpg
Tren de Rodalies que circula per la costa
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!