La Direcció General de Trànsit (DGT) ha decidit substituir els triangles de seguretat per un llum que es col·locarà al sostre del vehicle. L'entitat té previst aprovar aquesta nova mesura durant el primer semestre d'aquest any. La institució ha pres aquesta decisió per reduir el nombre de víctimes per atropellament a les carreteres, així com el risc d'altres accidents.
Aquest llum d'emergència, que es situarà al sostre o en un lloc visible del vehicle, permetrà alertar els altres conductors d'una avaria en condicions d'alta o baixa visibilitat.
A diferència dels triangles, que s'han de col·locar com a mínim a 50 metres del cotxe avariat, el llum no avisarà amb anterioritat però emetrà un senyal lluminós a 360º. Aquest senyal es detectarà amb més facilitat que el triangle i, per tant, alertarà amb més efectivitat la resta de conductors.
El vent o la pluja poden tirar els triangles a terra i dificultar la seva visibilitat, cosa que no passarà amb el llum d'emergència. A més a més, el nou sistema evitarà que el conductor hagi de sortir del vehicle i caminar per la carretera.
Un llum sense cables
Es tractarà d’un llum groc intermitent que tindrà un imant i que s’enganxarà al sostre i, així, s’evitarà que el conductor hagi de sortir del vehicle. Segons explica RAC1, el dispositiu tindrà un reflector parabòlic que permetrà que la llum sigui visible en un radi aproximat d’un quilòmetre, fins i tot en condicions de baixa visibilitat, i funcionarà amb bateries, per evitar cables.
També es podrà utilitzar aquest dispositiu com a llanterna; però, a més, aquest dispositiu tindrà connexió bluetooth amb els dispositius personals del conductor i podrà enviar una sol·licitud d’assistència quan s’hagi activat.
La mesura encara s’ha d’aprovar i publicar al Butlletí Oficial de l'Estat i hi haurà tres anys de marge per adaptar-s’hi. Per tant, no serà obligatori fins al 2024.
A l'Estat es produeixen molts atropellaments de vianants que viatjaven en cotxe, s'han quedat avariats i han caminat per la calçada. Està prohibit caminar per una autopista, si més no, el 2018, una quarta part de les víctimes que hi va haver en autopistes eren vianants.