Madrid es prepara per construir el parc d'onades més gran d'Europa. A través de la col·laboració entre l'Atlètic de Madrid, Stoneweg i Teras Capital, els seus promotors avancen que la ciutat es convertirà en una destinació de surf de classe mundial, equipat amb una platja artificial i un parc d'onades.
La incorporació de la tecnologia de Wavegarden en aquest ambiciós projecte és un element clau. Wavegarden, una empresa espanyola líder en la creació de llacunes de surf és reconeguda per la seva revolucionària tecnologia Wavegarden Cove que ha portat el surf urbà a ciutats de tot el món. Les seves instal·lacions a Melbourne, per exemple, han transformat la forma en què la ciutat experimenta el surf, fent que el surf urbà sigui "tan volgut" per la ciutadania com el surf en els millors espots d'Austràlia.
La popularitat del surf i el seu creixement exponencial són una realitat a Espanya i a tot el món. El desafiament fins ara ha estat que els llocs per practicar aquest esport són lluny de les ciutats i la seva disponibilitat és estacional. Amb la creació de parcs d'onades, s'obre la possibilitat de practicar surf durant tot l'any, enriquint l'oferta de lleure i serveis.
Aquest nou parc d'onades de Madrid, que s'enquadra dins del desenvolupament de la nova Ciutat de l'Esport promoguda per l'Atlètic de Madrid als terrenys que envolten l'estadi Cívitas Metropolitano per al gaudi de tots els madrilenys, portarà aquesta experiència del surf "a un nou nivell a la ciutat", indiquen els impulsors. Amb un disseny sostenible i ecoamigable, el parc utilitzarà la tecnologia d'avantguarda de Wavegarden per produir onades de fins a 2 metres d'altura, amb més de 20 tipus diferents per adaptar-se a tots els nivells de surfistes.
Asseguren que el sistema de generació d'onades de Wavegarden destaca per ser "el més eficient del mercat", amb un consum màxim d'1 kWh per onada (0,10€/ onada). Està dissenyat per minimitzar les pèrdues energètiques, maximitzar el rendiment de la maquinària i, a més, recuperar i reutilitzar part de l'energia generada en cada onada. Les llacunes de Wavegarden estan concebudes per oferir la millor qualitat, quantitat i varietat d'onades, amb un baix consum energètic i d'aigua. A més, aquest enfocament sostenible inclou la reducció de malbaratament d'aigua, ja que només es perd per evaporació. De fet, per a aquest projecte es contempla la possibilitat de reciclar l'aigua de la ciutat esportiva.
La visió d'aquest projecte va més enllà de crear una simple atracció turística. Es tracta de generar un impacte significatiu en la comunitat local, oferint un espai per a l'esport, la diversió i el lleure, i promovent un estil de vida saludable i actiu. A més, la instal·lació estarà dotada d'una escola i botiga de surf, un 'skatepark', 'beach bars', zones per als més petits i altres activitats esportives de platja a la sorra, fent d'aquest lloc una destinació completa de lleure per a tothom.
Stoneweg i Teras Capital, juntament amb l'Atlètic de Madrid, estan dedicats a fer d'aquest projecte "una fita en la història de Madrid. Amb una inversió significativa, un compromís amb la sostenibilitat i la col·laboració amb Wavegarden, aquest parc d'onades és un testimoni de la seva visió i ambició. Aquesta aliança no només transformarà el paisatge de Madrid, sinó que també elevarà el perfil de la ciutat com una destinació líder al món del surf i el lleure", afirmen. Joaquín Castellví, soci fundador de Stoneweg i responsable d'adquisicions a Europa, va explicar que están "encantats amb aquest projecte. Representa una gran oportunitat per a Stoneweg de satisfer noves demandes emergents. Mitjançant aquesta col·laboració amb l'Atlètic de Madrid, crearem un impressionant parc d'onades a Madrid, que serà un emblema de sostenibilitat i tecnologia avançada, oferint una experiència única per als amants del surf i de l'estil de vida a nivell global".
Miguel de Lucas, soci fundador de Teras Capital, va afegir que "després de més de sis anys d'ardu treball, finalment hem trobat els socis perfectes per fer realitat aquest somni. Estem emocionats de poder oferir als madrilenys i als visitants una experiència de platja sense sortir de la ciutat. Agraïm a l'Atlètic de Madrid i Stoneweg la seva confiança i a Wavegarden pel treball excepcional que ens ha portat a aquest punt."
Per la seva part, Josema Odriozola, CEO i fundador de Wavegarden va destacar que "aquest projecte suposa una gran fita per a Wavegarden, ja que consolida una vegada més la nostra visió d'apropar el surf i el seu estil de vida a aquells llocs que no tenen mar. Juntament amb l'equip de Teras Capital portem diversos anys buscant la localització perfecta a Madrid i no podem estar més satisfets de formar part d'aquest apassionant projecte de la Ciutat de l'Esport desenvolupat per l'Atlètic de Madrid".