El Govern de la Generalitat ha publicat aquest dimarts els guanyadors dels Premis Nacionals de Comunicació 2022, que enguany agafen un nou format amb tres categories úniques. Tal com han informat en la roda de premsa posterior al Consell Executiu, han atorgat el Premi Nacional de Comunicació a la periodista Olga Viza; el Premi Nacional de Periodisme a Manel Alías, ex aequo amb tots els periodistes, càmeres i professionals de la informació que han cobert la guerra d’Ucraïna pels mitjans catalans. Per últim, el Premi Nacional de Comunicació Publicitària i Corporativa és per la marca Cupra, el seu equip de màrqueting i les agències que hi han treballat.
Premi Nacional de Comunicació per a Olga Viza
El Premi Nacional de Comunicació 2022 recau en la periodista Olga Viza López, en reconeixement de la seva llarga trajectòria de 40 anys de professió en els quals ha estat “un referent per a dones periodistes amb la seva feina en un àmbit especialment masculinitzat com és el periodisme esportiu”, ha remarcat el Govern. Viza va començar la seva carrera a TVE, amb la cobertura de grans esdeveniments com els Jocs Olímpics de Barcelona, i ha treballat en diversos mitjans, com Antena 3, on va presentar i dirigir els informatius.
Premi Nacional de Periodisme per a Manel Alías
El jurat dels premis també ha decidit, per unanimitat, atorgar el Premi Nacional de Periodisme i Mitjans de Comunicació a Manel Alías Tort, ex aequo amb tots els periodistes, càmeres i professionals de la informació que han cobert la guerra d’Ucraïna pels mitjans catalans. El jurat n’ha volgut destacar “l’esforç i el repte per garantir el dret a la informació de la ciutadania, i el rigor i respecte a la deontologia professional amb els quals han cobert el conflicte”. D’Alías, a més, en premien el seu compromís amb la informació, la perspectiva de gènere i la defensa dels drets humans en les seves cròniques des de la regió del Donbass que han visibilitzat històries humanes més enllà de les fonts oficials.
El Premi Nacional de Comunicació Publicitària i Corporativa és per la marca Cupra, el seu equip de màrqueting i les agències que hi han treballat. El jurat dels premis en valora “haver estat capaços, en només 4 anys i des de Catalunya, de fer-se un lloc en el sector tan competitiu de l’automoció, lligada amb valors com la sostenibilitat i l’electrificació”. Enguany s’ha decidit remodelar els Premis Nacionals de Comunicació i establir tres úniques categories, per adaptar-los a la realitat canviant del sector. Així, s’eliminen els premis per sectors que s’atorgaven fins ara (ràdio, televisió, premsa, mitjans digitals) i es fusionen en un de sol, de mitjans de comunicació, entenent el caràcter transmèdia de les empreses del sector. La cerimònia d’entrega dels premis tindrà lloc al Palau de la Generalitat el 30 de gener.