Una decisió empresarial de la duquessa de Sussex, Meghan Markle, ha esquitxat Porreres, un petit poble de Mallorca. Markle ha anunciat en un vídeo d'Instagram —amb 1,8 milions de seguidors— el canvi de nom de la seva marca, d'American Riviera Orchard a As Ever, i per crear el logotip de la marca ha unit una palmera i dos colibrís volant al costat. La reacció de Porreres ha estat immediata i l'han acusat de plagi perquè el disseny és exactament igual que el seu escut, que data del 1370 i forma part de la seva identitat cultural i patrimonial, ja que es pot veure tallat a pedra en nombrosos edificis del municipi. L'única diferència és que, en lloc de colibrís, en el de Mallorca hi ha orenetes. La dona del príncep Harry d'Anglaterra ha assegurat que ha posat "tot el cor" en la marca.
Defensa de l'escut del poble
Després de l'anunci de Meghan Markle, un vídeo al canal de YouTube Think Beautiful, amb més de 2.500 subscriptors, ha obert la porta a un possible plagi del logotip de l'empresa de la duquessa per la seva gran semblança amb l'escut d'aquesta petita localitat mallorquina de 6.000 habitants. En declaracions a El País, l'alcaldessa del municipi, Xisca Mora, ha assegurat que "és una còpia total". Aquest dimarts al matí, la batllessa es va reunir amb els serveis jurídics de l'ajuntament per estudiar les mesures que cal adoptar. "Denunciar per plagi és complicat i costós, i un ajuntament petit com el nostre no està per lluitar contra la corona anglesa", ha reconegut. Tanmateix, ha afirmat que de moment demanaran a l'empresa de Markle que retiri el logotip, ja que l'escut és del segle XVI i "la seva reproducció forma part de la idiosincràsia de Porreres, de la seva identitat patrimonial i cultural, i apareix tallat en pedra en nombrosos edificis de llarg a llarg del municipi. Ens sabria greu que es pervertís una imatge que ens identifica com a poble", ha apuntat.
Els problemes empresarials de Meghan Markle
Aquest no és el primer problema empresarial de Meghan Markle. Tot i que ha defensat que el canvi de nom de la marca és per una decisió personal, la realitat és que en el darrer any ha tingut diversos problemes legals pel nom, American Riviera Orchard. El setembre del 2024, l'oficina de patents i marques dels Estats Units li va denegar la sol·licitud perquè no pot registrar noms d'ubicacions geogràfiques. Segons ha explicat la mateixa duquessa en la publicació a Instagram, American Riviera era el nom del seu barri i un sobrenom per a Santa Bàrbara, però ha justificat que aquest fet li limita la venda de productes que es fabriquen i es conreen en aquesta zona de Califòrnia. S'espera que la nova imatge s'estreni al mateix temps que el seu projecte a Netflix, en el qual fa mesos que treballa i amb el qual torna a les seves arrels amb The Tig. Tanmateix, després d'aquest nou entrebanc és possible que pateixi alguns canvis.