L'incident de Gavà trastocarà la línia durant un mes, amb menys trens i trajectes més llargs a l'R2 Sud. En una atenció als mitjans de comunicació aquest dimarts, el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha pronosticat una millora progressiva del servei — que s'allargarà entre unes tres o quatre setmanes. "Si pot ser menys, menys". Ara s'ha aconseguit que circulin dos trens per sentit i hora, mentre que aquest dimecres s'augmentarà la freqüència fins als tres trens per sentit i hora. Es preveu que la xifra de trens s'incrementi durant les pròximes setmanes.
Acompanyat de la directora de Rodalies, Mayte Castillo; el subdirector d'Operacions Nord-est d'Adif, Alfonso Ruiz; i el subdirector de Circulació, Antonio Prim; Flores ha explicat que les causes de l'incendi encara no estan aclarides. Tot i això, es treballa en la hipòtesi d'un llamp — que aquest dilluns va impactar en una catenària que, "amb molta mala sort", va caure sobre el quadre de senyals i va provocar un incendi que ha afectat la senyalització entre el Prat i Castelldefels. "És de les pitjors incidències que pots tenir: et deixa a cegues en el control de trens i la seguretat", ha lamentat el secretari general d'Infraestructures.
Aturada a totes les estacions
L'R2 Sud entre Sant Vicenç de Calders i Estació de França per Vilanova és la línia més afectada. La capacitat de la línia és de sis trens per hora i sentit, de manera que aquest dimecres només s'oferirà la meitat de l'oferta (tres) amb vehicles de més capacitat — més o menys, cada vint minuts. Els trens hauran de circular amb el sistema de bloqueig telefònic (assegurar-se que un tren ha passat perquè en surti un altre), mentre que els trens de l'R11 de Regionals faran aturada en totes les estacions per donar servei als usuaris. Una mesura que comportarà un increment del temps dels trajectes.
És a dir, que hi haurà trens tant de Rodalies com Regionals i que aturaran en totes les estacions. Així, els bitllets d'un serviran per a l'altre. Ara per ara, els horaris del lloc web es veuen afectats per la incidència. Si la freqüència s'estabilitza, s'actualitzarà la pàgina per tal de reflectir tant els horaris de pas com el temps de viatge real. Aquesta freqüència és ara d'un tren cada 30 minuts entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona, amb reforços puntuals entre Vilanova i la capital catalana. ERC ja ha exigit la compareixença dels presidents de Renfe i Adif pel caos de Rodalies.