La cancel·lació del Mobile World Congress (MWC) ha provocat un fort impacte a les empreses majoristes de Mercabarna que serveixen a la restauració, tant a hotels i restaurants de Barcelona com a la mateixa fira. Moltes naus del mercat central són ara plenes de producte prèmium que es preveia vendre durant el Mobile i que ara les empreses hauran d'intentar col·locar en un dels mesos més dolents de l'any per al sector. Representants del peix, la carn i la fruita i verdura de l'Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome) expliquen que l'any passat la fira del mòbil va suposar un pic de vendes important i es va distribuir un 20% més que qualsevol altra setmana de febrer.

 

"El Mobile ens feia l'agost de l'hivern i el fet que no es faci ens afectarà bastant". Un dels majoristes més importants de peix i marisc de Mercabarna, Jordi Cubells, de Maresmar, valora així la cancel·lació del MWC l'endemà que es conegués la notícia. Té la nau plena de marisc d'alta qualitat. Peces més pròpies de la temporada d'estiu o Nadal, que ara haurà de malvendre.

Eva Cano, del Grup Cano, considera: "L'afectació és gran. Aquest és un mes molt fluix perquè a l'hivern no hi ha moviment i la fira ens ho animava molt", es lamenta Cano. Ho valoren igual des del sector càrnic. Martí Colomer, de General Càrnia, diu que la caiguda de les vendes oscil·larà aquest mes entre el 10% i el 15% si es compta en quilos. "En diners serà molt més", assegura.

Aquesta empresa preveia vendre una tona de carn prèmium cada dia del Mobile, de vedella de races com el Wagyu, l'Angus o Nebraska i peces com filets i entrecots. "Intentarem desviar part del producte, però amb el producte prèmium és més complicat", explica aquest empresari. Per ell, part de la solució passa per filetejar i ultracongelar les peces i vendre-les a un preu més baix.