La companya de supermercats Mercadona ha lliurat un total de 4.804 targetes de compra amb un import de 50 euros cadascuna al Banc dels Aliments de Barcelona. L'acció s'ha dut a terme gràcies als clients dels supermercats que van participar amb les seves aportacions monetàries al Gran Recapte, organitzat per la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments. La companyia va participar en la campanya amb les 250 botigues que té a Catalunya, de les quals 174 són a Barcelona, on els clients van fer donacions monetàries en passar per caixa. Aquestes donacions s'han traduït en 4.804 targetes de compra lliurades al banc d'aliments, que les repartirà entre les seves entitats beneficiàries perquè puguin adquirir els productes que necessitin.
Així mateix, Mercadona ha aportat un 10% addicional sobre el total donat pels clients, que s'ha transformat en 24.570 quilos de pasta, que han estat lliurats directament al Banc dels Aliments de Barcelona. Lluís Fatjó-Vilas, president d'aquesta entitat, ha agraït la generositat dels clients de la cadena de supermercats durant el Gran Recapte, així com l'aportació extra per part de la companyia. "Aquesta entrada d'aliments és molt benvinguda en uns moments en els quals tenim dificultats per a cobrir la seva gran demanda. Per aquest motiu, agraïm molt aquest tipus de donacions en les quals cadenes com Mercadona col·laboren per a fer realitat aquestes entrades tan importants de productes alimentaris en el Banc dels Aliments", ha assegurat.
Per la seva banda, Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, ha assenyalat que per a la companyia de supermercats "és un orgull poder col·laborar aportant els nostres recursos informàtics i logístics, al mateix temps que agraïm la solidaritat dels nostres clients, ja que sense ells no seria possible". "Els animem a continuar col·laborant en les pròximes campanyes de recaptació a través de la donació monetària a les caixes, que és la manera més eficient i amb què responem millor a les necessitats reals del beneficiari final", ha afegit Morales.
Més aportacions
L'empresa de supermercats ha exposat que manté un compromís amb la societat de compartir part de tot el que rep. En aquest sentit, ha detallat que s'ha desenvolupat el Pla de Responsabilitat Social, que dona resposta al component social i ètic de la companyia, a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. És per això que Mercadona col·labora amb més de 550 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen. De fet, el 2022 la companyia va donar un total de 25.100 tones de productes de primera necessitat, un 22 % més que l’any 2021, a totes aquestes entitats i organitzacions.