Els veïns del renovat estadi Santiago Bernabéu denuncien viure un calvari. Després que es remodelés l'estadi, aquest ha acollit diversos artistes amb un gran impacte per a la vida dels veïns. El principal problema que denuncien els veïns és l'impacte sonor, que a vegades supera qualsevol mena de regulació. La darrera artista a entrar a la llista negra dels veïns del Bernabéu ha estat Taylor Swift. L'artista estatunidenca es troba en ple tour europeu i fa parada a la capital espanyola, amb ella viatja un gran desplegament logístic que inclou cent tràilers que estan ocupant els carrers que són contigus amb l'estadi i dificulta la vida dels veïns.
🔴 Taylor Swift a Madrid, DIRECTE | Última hora del concert al Bernabéu
Segons informa Radio Madrid, tot i que encara falten un parell de dies pels dos concerts que farà Swift a Madrid, els carrers de la zona ja estan plens amb els camions que porten tot el necessari per organitzar l'espectacle de l'artista. A través de les xarxes diversos usuaris han mostrat l'impacte que està tenint el concert al barri fins i tot dies abans que se celebri.
#MadridTSTheErasTour El escenario de @taylorswift13 ya frente a mi trabajo … @swifferupdates @taylorswiftes_ @tsnspain pic.twitter.com/eHRiqqeRBG
— J (@jorrp3) May 27, 2024
Esos son los camiones de la gira de Taylor Swift. Esperan en Valdebebas. Casi 50. pic.twitter.com/nTYJxnjCPn
— Arancha Rodríguez (@AranchaMOBILE) May 27, 2024
Un negoci molt rendible
La ciutat de Madrid, seu els pròxims 29 i 30 de maig dels dos únics concerts espanyols de The Eras Tour de Taylor Swift, comença a sentir ja els efectes de l'enorme impacte econòmic que aquesta gira ha generat allà on ha recalat i per al qual s'ha encunyat un terme propi: “Swiftonomics”. Als EUA, on aquest tour s'ha convertit en el més rendible de tota la història, la Reserva Federal va reconèixer la influència decisiva que havia suposat l'artista nord-americana per dinamitzar el turisme nacional.
Segons un estudi del mes d'agost passat elaborat per QuestionPro, els assistents als concerts del tram nord-americà van gastar una mitjana de 1.300 dòlars per espectacle, és a dir, uns 1.200 euros, cosa que incloïa el cost de l'entrada, el màrqueting, l'allotjament, el desplaçament i el manteniment durant l'estada. L'hostaleria madrilenya espera que el pas de l'artista per la capital deixi un bon volum de negoci com ja ha passat en altres capitals europees.
El degoteig de despeses de cada assistent probablement augmentarà els dies dels concerts, en què als voltants del recinte s'instal·laran dues grans zones per a la interacció dels swifties, una comunitat especialment apassionada, així com una botiga de marxandatge oficial, una pota que només als EUA va reportar uns 185 milions d'euros a l'artista el 2023.