Cèrcol de Ryanair contra l'alcoholisme als aeroports. L'aerolínia irlandesa ha demanat a les autoritats de la Unió Europea que prenguin mesures per limitar la venda d'alcohol als aeroports per evitar que alguns passatgers embarquin borratxos ocasionant problemes als vols. Així ho ha detallat Ryanair en un comunicat, on defensa que algunes companyies aèries, com la seva, ja han decidit restringir i limitar la venda d'alcohol a bord dels avions, especialment als passatgers problemàtics. En aquest sentit, assenyalen que durant els retards dels vols els passatgers aprofiten i consumeixen alcohol en excés sense cap límit a l'hora de comprar i consumir. Davant d'aquest escenari, la companyia considera incomprensible que no es limiti el consum de begudes alcohòliques als passatgers als aeroports —fent servir la targeta d'embarcament— de la mateixa manera que es limita la venda de botigues lliures d'impostos. Ryanair apunta que aquest fet "propiciaria un comportament més segur i millor dels passatgers a bord dels avions i una experiència de viatge més segura per als passatgers i les tripulacions de tota Europa".

Un incident de 15.000 euros 

Ryanair defensa que limitant el consum d'alcohol s'evitarien els conflictes als avions derivat de l'excés d'alcohol com el protagonitzat per un passatger l'any passat quan el seu comportament va obligar el pilot a desviar-se i a qui la companyia li reclama més de 15.000 euros per danys i perjudicis. En concret, el succés es va produir el passat 9 d'abril en un vol entre Dublín i Lanzarote, quan el comportament d'un passatger problemàtic va obligar l'avió a desviar-se a Porto. A conseqüència de les restriccions horàries de la tripulació, l'avió, la tripulació i els 160 passatgers de l'aeronau es van veure obligats a dormir a la ciutat portuguesa. Ryanair va haver d'assumir les despeses d'allotjaments i menjar. A més, va haver de proporcionar un avió i tripulació addicional per operar el vol retardat de retorn de Lanzarote a Dublín, que va ser el 10 d'abril. En aquest cas, la Fiscalia de Portugal va dictaminar que, atès que l'avió i el passatger són irlandesos, el cas havia de traslladar-se al seu país d'origen. I la companyia de Michael O’Leary ha iniciat un procediment civil contra aquest passatger als tribunals irlandesos per recuperar la quantitat gastada. 

Després d'aquest succés, la companyia aèria ha avisat que llançarà una "important ofensiva contra la mala conducta" i que prendrà mesures "personalment" contra els "passatgers conflictius". El succés amb aquest passatger va obligar a "mantenir durant tota la nit" a l'aeroport portuguès a 160 passatgers que "van patir un trastorn innecessari, així com la pèrdua d'un dia sencer de les seves vacances" per culpa d'un comportament "totalment inexcusable i inacceptable". El passat mes d'agost, O'Leary ja va plantejar la possibilitat que els passatgers només puguin consumir dues begudes alcohòliques als aeroports per evitar incidents abans i durant els vols. El directiu va recordar que els casos d'altercats amb violència a bord dels avions succeeixen ara amb molta més freqüència, sobretot en unes certes rutes a destins vacacionals.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!