La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat aquest divendres que el govern espanyol pagarà la connexió entre Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès per la B-40, l'anomenat projecte del Quart Cinturó. Ho ha explicat al Consell Comarcal del Vallès Occidental a Terrassa (Barcelona) on s'ha presentat l'acord per realitzar el pagament, juntament amb l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farré, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez. La Generalitat, però, ha plantat el govern espanyol per la manca d'inversions de l'Estat a Catalunya.

Segons l'acord que ha presentat la ministra Sánchez, l'executiu afirma que finançarà les obres de connexió i el traçat el decidirà la Generalitat. Però encara està pendent de signatura el conveni en què es concretaran el calendari i totes les connexions.

ERC critica la "proposta buida" de la ministra Sánchez

ERC s'ha posicionat en contra del projecte del Quart Cinturó del Vallès presentat aquest divendres per la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez i l'ha titllat de "proposta buida". ERC creu que el Quart Cinturó suposaria "construir una nova autopista que no resol les necessitats reals de la mobilitat dels Vallesos i obviar la realitat d'emergència climàtica i energètica".

Els republicans aposten per fomentar el transport públic, sobretot el ferroviari amb el tren orbital entre els dos Vallesos que consideren una prioritat. No obstant això, ERC defensa la connexió entre Castellar i la C-58 i el foment de la mobilitat entre Sabadell i Terrassa "millorant les vies existents i en cap cas amb una via d'alta capacitat".

La CUP exigeix la retirada del projecte del Quart Cinturó 

La CUP també s'ha mostrat contrària al projecte del Quart Cinturó. En aquest sentit, l'ha qualificat d'obra "sense sentit en un context d'emergència climàtica i energètica". Així mateix, ha demanat al Govern que es posicioni. La diputada Montserrat Vinyets ha assegurat que seria "molt greu" que un projecte "que ni en el seu moment va tirar endavant Convergència ni el PP, avui un govern on participa ERC i un govern espanyol on hi ha Podem el tiri endavant".

"No entenem quina és la posició del Departament de Territori, la ministra i els alcaldes que han parlat han dit que aquest projecte és fruit del consens i que inclús hi ha un acord", ha declarat. Vinyets ha demanat al Govern que faci corredors mediterranis i les línies de tren "que són necessàries".

La Moncloa anuncia que ampliarà un tram de l'AP-7

El govern espanyol ha anunciat que ampliarà el tram de l'AP-7 entre l'Hospitalet de l'Infant i Amposta amb un tercer carril. El secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, ha afirmat que les obres acabaran aquest any. En un acte de la Cambra de Comerç de Tarragona, Flores ha indicat que el tercer carril millorarà la fiabilitat de la via i la seva funcionalitat, davant l'increment de vehicles que hi circulen a causa de l'eliminació dels peatges. També ha explicat que es reforçarà la connectivitat entre l'A-7 i l'AP-7 per adaptar els accessos entre aquestes dues vies d'alta capacitat.

"El què ha de passar aquest any és la licitació d'aquest projecte constructiu del tercer carril, a partir d'aquí el redactarem, licitarem obres i s'executaran, però anirem partit a partit", ha subratllat el secretari general d'Infraestructures. Flores també ha apuntat que s'ampliarà el tram entre Vila-seca i l'Hospitalet de l'Infant, però ha remarcat que no és tan prioritari com el de l'Hospitalet a Amposta. "És prioritari poder dotar d'un tercer carril que ens doti d'una fiabilitat, que si hi ha un accident ens permeti millorar el trànsit, si un camió avança a un altre puguem superar-lo per l'altre costat, per tant, és una millora en la funcionalitat d'aquesta via", ha comentat.

 

Flores ha fet públic que ja tenen fets els estudis tècnics i que el fet que la via ja existeixi permet accelerar la tramitació. "D'ençà que va caure el peatge, els camions que abans passaven per l'N-340 ara ho fan per l'AP-7, el clamor de la gent ens diu que és molt més incòmode circular-hi. Tenim més problemes, el que volem és recuperar una funcionalitat i comoditat en l'ús d'aquesta via", ha insistit.

Amb tot, escau recordar que el Ministeri ja va anunciar a l'abril que pretén construir un quart carril a l'AP-7 entre el Vendrell (Baix Penedès) i el Papiol (Baix Llobregat). Sobre aquest punt, Flores ha explicat que la previsió és licitar aquest any els diversos projectes que comportarà aquesta obra. Amb tot, l'Estat preveu que costi més de 200 milions d'euros.