La mona de Pasqua 2022 s'ha convertit en un dels regals més esperats dels petits de les cases, les padrines i padrins cada any tenen més oferta de pastissos i figures de xocolata i, per tant, cada cop costa més prendre la decisió de quina serà la més adequada per a les filloles i fillols. Si bé hi ha clàssics, com els ous, els conills, els pollets o les pilotes de futbol, cada any apareixen noves tendències per delectar el paladar i els ulls dels petits (i no tant petits). Les pel·lícules de Disney acostumen a marcar tendència i durant uns quants anys han triomfat les figuretes de xocolata relacionades amb Frozen, però tot apunta a que l'estrella d'aquesta temporada seran les mones relacionades amb Encanto; el nou gran èxit de Disney. No ens podem oblidar de l'altre gran clàssic, les mones del Barça, que potser aquest any varien una mica i hi podem veure les jugadores de l'equip femení blaugrana.

Alexia Putellas desbanca Messi

Fins ara la cara de futbolista que més es repetia a les mones era la de l'exblaugrana Leo Messi, però enguany li arriba una competència que entra al mercat dels dolços amb força: Alexia Putellas. La crack del Barça, que juntament amb les seves companyes d'equip van fer història fa poc al Camp Nou omplint-lo de gom a gom, serà una de les més demanades aquesta Setmana Santa.

Dolços pels fanàtics de les sèries

El Juego del Calamar i la Casa de Papel van batre records a les pantalles petites i ara el Gremi de Pastissers de Barcelona creu que també triomfarà a les pastisseries. Aquestes dues sèries d'èxit internacional, que van acabar el 2021 segueixen fent furor i es podran trobar a les pastisseries catalanes en forma de figura de xocolata.

Mona de la Casa de Papel / Escribá

El món del cinema

El Gremi de Pastissers de Barcelona també preveu que entre les mones més venudes d'aquesta Setmana Santa hi hagi aquelles que fan al·lusió a la pel·lícula de The Mandalorian i tota la saga Star Wars, Harry Potter, i superherois com Spiderman i Batman, dels quals aquest 2022 se n'han estrenat films que han sigut molt taquillers. Per la seva banda, des del Gremi de Pastissers de Girona asseguren que les pel·lícules de Disney, sobretot les de princeses, tornen a ser unes de les més demanades.

El retorn dels Pokemon

Una de les sorpreses d'aquest any és que els Pokemon s'han tornat a posar de moda i des del Gremi de Pastissers de Girona asseguren que les mones del Pikachu s'estan venent molt. Així que si la teva fillola o fillol reclama una mona d'aquest personatge més val no perdre el temps i córrer cap a les pastisseries abans de que s'acabin.

Els clàssics no passen de moda

Els ous se segueixen venent i són l'opció ideal per aquells que no tenen del tot clars els gustos de la persona que ha de rebre el regal. Aquestes figures, que es poden trobar de xocolata negra, amb llet o blanca tornen als aparadors de les pastisseries en totes les mides imaginables.

Puja el preu de la mona

El Gremi de Pastisseria de Barcelona veu amb optimisme la venda de mones de Pasqua i preveu arribar a les xifres d'abans de la pandèmia, superant les 700.000 a tot Catalunya. Aquest any, ja sense restriccions en les reunions familiars, també han recuperat la mida mitjana dels pastissos. L’augment del preu de l’energia i de les matèries primeres farà que siguin un 5% més cares. L’encariment de l’energia i totes les matèries primeres -els ous, que feia molts anys que no s’apujaven, ara valen el doble que fa un any-, ha fet que apugessin els preus. Des del gremi van decidir que no podien apujar-ho més per arribar al màxim de famílies malgrat que la inflació és de gairebé el doble. Un any més, reivindiquen la mona artesana, feta a mà i amb ingredients més saludables.

Una mona solidària

El sector de la pastisseria també s’ha volgut sumar a l’onada de solidaritat amb els refugiats d’Ucraïna. Concretament, el gremi de Barcelona, juntament amb el de Lleida i el de Girona, han impulsat la campanya ‘Mona per la pau’. Es tracta d’una aliança amb el xef José Andrés i la seva fundació World Central Kitchen per ajudar els refugiats ucraïnesos. “Vam pensar que si ho fèiem tots junts, arribaríem més lluny i el gra de sorra seria més gran”, explica el president del gremi de Barcelona, Elies Miró, en declaracions a l'ACN. Cada pastisser que s’hi adhereixi donarà 1 euro per cada mona venuda. Els establiments participants tindran un cartell i uns adhesius de la campanya i ingressaran directament les donacions a la fundació.