Josep Roca i Roca, director de les cerimònies d'obertura i cloenda dels Jocs Olímpics de Barcelona 92 ​​i primer gerent de Barcelona Televisió, ha mort als 70 anys, segons ha informat betevé. Durant els Jocs Olímpics de Barcelona 92, Josep Roca va ser director de Projectes de Torxa i director de Cerimònies, amb responsabilitat sobre les Cerimònies d'Inauguració, Clausura i Lliurament de Medalles. La trajectòria professional de Roca va incloure diversos càrrecs de direcció i gerència dins de l'Ajuntament de Barcelona, ​​entre ells al Fòrum Universal de les Cultures Barcelona 2004 i a Barcelona Activa.

Roca era llicenciat en filologia hispànica i el 1994 va ser nomenat gerent de Barcelona Televisió, càrrec que va exercir fins a l'any 2001. Posteriorment, va ser director de Relacions Internacionals, Continguts i Exposicions del Fòrum Universal de les Cultures Barcelona 2004.

També va treballar per a l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i per l'Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'ajuntament barceloní. En els darrers anys va estar vinculat a Barcelona Activa, on va ser responsable de projectes i director de projectes de ciutat. La cerimònia de comiat se celebrarà aquest dimarts a les 13:00 hores al tanatori de la Ronda de Dalt de la capital catalana.

Una cerimònia que va marcar un precedent

Al llarg de la història han estat moltes les cerimònies dels Jocs Olímpics destacades, però la de Barcelona el 1992 continua sent una de les més aclamades, ja que va marcar un abans i un després a la història olímpica i de la mateixa ciutat. Aquell 25 de juliol, l'Estadi de Montjuïc (ara anomenat Estadi Olímpic Lluís Companys) es va convertir en el centre de l'univers i uns 3.500 milions d'espectadors a tot el món van seguir la cerimònia per televisió. A l'esdeveniment es va representar l'escena mitològica d'Hèrcules separant els continents d'Europa i Àfrica creant el mar Mediterrani i la ciutat de Barcelona.

L'escenografia recreava l'arquitectura de Gaudí i els quadres de Dalí, Joan Miró, Diego Velázquez i Francisco de Goya. Va ser en aquella cerimònia quan es va emetre la gravació de Barcelona interpretada per Freddy Mercury i Monserrat Caballé a Montjuïc, ja que l'integrant de Queen va morir el 1991 i no va poder cantar amb Caballé. L'exalcalde de Barcelona Xavier Trias s'ha acomiadat de Josep Roca recordant-lo com una persona compromesa amb la ciutat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!