El Nacional.cat ha revalidat el seu lideratge com a mitjà en català més seguit de Catalunya. Així ho acredita el rànquing de mitjans que cada mes publica l’Oficina de Justificació de Difusió (OJD). Durant el mes de novembre va assolir la xifra de 2.128.647 navegadors únics només en llengua catalana. La xifra és pràcticament la mateixa que la del mes d’octubre i representa un augment de més del 25% respecte a les dades del setembre. A més, de mitjana, aquests 2,1 milions de navegadors únics van accedir unes sis vegades a la capçalera, de manera que les visites a ElNacional.cat es van disparar fins als 12,2 milions.
Amb aquesta audiència del mes de novembre, ElNacional.cat no només consolida el seu lideratge sinó que l’amplia perquè els seus immediats seguidors (RAC1.cat i Ara.cat) han retrocedit respecte el mes d’octubre. RAC1.cat ha quedat en segona posició amb 1.816.961 de navegadors únics (un descens del 13,6%) i, en tercer lloc, hi ha l’Ara.cat amb 1.691.326 (un 5,4% menys). Altres publicacions ja queden més enrere, com per exemple el conglomerat depenent d'ElMon.cat, que ha aconseguit 1,3 milions; o el Punt Avui.cat, amb 682.844. L’edició catalana d'El Periódico no arriba als 165.000.
Aquest lideratge és absolut en català perquè el rànquing de l’OJD posa a la mateixa llista tots els mitjans que publiquen notícies en català: cap altre portal, sigui diari, ràdio o televisió; supera ElNacional.cat. Un altre dels paràmetres que es té en compte cada mes quan es publiquen les audiències també és positiu. Es tracta del nombre de pàgines vistes, que va superar els 28 milions. Concretament, van ser 28.822.694 durant el mes de novembre. Cal subratllar que en aquesta ‘competició’ ElNacional.cat hi juga únicament amb el diari digital, és a dir, que no es beneficia dels avantatges que tenen portals amb un mitjà referencial, com pot ser RAC1.cat amb l’emissora de ràdio del Grup Godó o l’Ara.cat amb la seva edició de paper.
Aquestes sinergies empresarials permeten sumar una quantitat important d’usuaris perquè a més de l’augment de trànsit disposen de més finestres per fer-ne difusió. En el cas de les ràdios, per exemple, les seves emissions digitals també computen en aquesta ‘lliga’ de diaris digitals. És a dir, cada vegada que un oient escolta algun programa en streaming o en versió pòdcast, aquest clic computa al rànquing d’usuaris. El diari, doncs, gaudeix d’una base sòlida de lectors que confien en els seus continguts, que es renoven constantment i en funció sempre de l’actualitat. A aquesta capacitat d’adaptació a la immediatesa informativa s’hi han d’afegir, però, altres productes amb molt èxit entre l’audiència, com per exemple, els diferents articles d’opinió que publiquen diàriament els diferents col·laboradors del diari.
Per acabar-ho d’arrodonir, ElNacional.cat ha fet diferents apostes informatives que, més enllà del seu èxit d’audiència l’han consolidat com el mitjà digital de referència a Catalunya. Un exemple d’això és la recent creació de la plataforma ON-IA, especialitzada en intel·ligència artificial, que aquest dimecres celebra un nou esdeveniment al Valkiria Innohub. L’altra gran aposta empresarial d'ElNacional.cat és l’eclosió de la seva branca audiovisual. En l’any que ara acaba, el plató del diari ha rebut un centenar de convidats de diferents àmbits que s’ha traduït en publicacions transmèdia, és a dir, l’usuari podia consumir la informació amb text o en format audiovisual.