El grup de comunicació que edita ElNacional.cat ha fet un pas més en la seva expansió i aposta també per la informació de proximitat amb la incorporació de Capgròs Comunicació, el grup editorial líder a Mataró i el Maresme. Al seu torn, amb aquesta operació, Capgròs reforça el seu posicionament al territori, la seva presència en l’àmbit local i consolida la seva capacitat informativa.

L’acord, que s’ha tancat després de mesos de negociació, garanteix la continuïtat de Capgròs i de les seves capçaleres —el digital Capgros.com i les revistes impreses Capgròs i 3Viles— i li permet accedir a noves eines tecnològiques i estratègies de creixement. ElNacional.cat, referent del periodisme digital en català, incorpora així un mitjà de llarga trajectòria, amb més de 40 anys d’arrelament al territori fundat el 1984 per Roser Muñoz i Mateu Ros.

Una aposta pel periodisme de proximitat i la innovació

José Antich, fundador i director d’ElNacional.cat, destaca que aquesta integració forma part d’un projecte més ampli per enfortir el periodisme en català i arribar a nous públics: “L’aposta per Capgròs ens permet combinar el nostre lideratge digital amb una capçalera de referència local, potenciant la informació de proximitat amb una estructura sòlida i innovadora”.

Per la seva banda, Albert Terradas, CEO d’ElNacional.cat i nou director de negoci de Capgròs, assenyala que aquesta incorporació suposa un impuls per ambdues marques: “Capgròs continuarà fidel a la seva essència i arrelament al Maresme, però amb el suport tecnològic i comunicatiu d’un grup amb una clara vocació de creixement”.

L’operació arriba en un moment de creixement per a Capgròs, que ha registrat un augment del 8,4% en usuaris únics el darrer any i acumula més de 7 milions de visualitzacions anuals. El mitjà maresmenc mantindrà el seu equip i línia editorial, però aprofitarà les sinergies amb ElNacional.cat per potenciar la seva presència digital, explorar nous formats i oferir millors serveis a la ciutadania i als anunciants.

El mitjà més llegit a Catalunya

ElNacional.cat s’ha consolidat com el mitjà de comunicació en català més llegit a Catalunya, amb més de 2 milions d'usuaris únics cada mes. Fundat el març de 2016 per José Antich, ElNacional.cat es publica en català, castellà i anglès, i es compromet amb els valors del periodisme des d'una mirada lliure, plural i oberta. El diari cobreix àmbits com l'actualitat política, econòmica (ON ECONOMIA), social, successos (El Caso), cultural (Revers), gastronòmica (Gourmeteria), esportiva, i el lideratge indiscutible també amb la premsa del cor, gràcies a En Blau.  

El grup editor del digital ElNacional.cat destaca també, més enllà del diari digital, per la seva aposta per nous formats, com la plataforma d'intel·ligència artificial ON-IA o la creixent expansió en continguts audiovisuals. En aquest capítol, l’audiovisual, el grup de comunicació és propietari de la productora Frame Creativemedia, responsable entre altres de documentals recents com Operació Andorra i Guimerà, el Nobel sense premi (emesa a TV3 i disponible al 3cat) i que han estat tot un èxit d’audiència. L’expansió empresarial del grup editorial de José Antich inclou l’acord d’aliança estratègica amb la productora de continguts juvenils Crisàlide, que actualment produeix el programa Que no surti d’aquí, de Catalunya Ràdio, així com el programa LOFT d’Icat i el podcast Club Tàndem, presentat per Juliana Canet i Marina Porras.

L’aliança amb Capgròs referma l’aposta d’ElNacional.cat per una informació plural, rigorosa i connectada amb el territori, amb una mirada àmplia que combina l’actualitat local, nacional i internacional. Aquesta operació obre noves oportunitats en l’ecosistema mediàtic català, consolidant un model de periodisme independent i sostenible amb capacitat de projecció a escala global.