El Nacional ha començat aquesta setmana l’emissió d’ ‘Infotok’, un programa informatiu exclusivament en català i que està especialment pensat per a TikTok i Instagram. ‘Infotok’ acostarà l’actualitat al públic d’aquestes xarxes però amb el seu format característic. La realitzadora i presentadora d’aquest espai és la periodista Berta Codina que ha explicat que el què vol l'Infotok és “apropar l'actualitat al jovent en el format que agrada al jovent, i això ha de passar per TikTok”. Però Berta Codina va una mica més enllà d'això: “La filosofia és posar-se al dia sense adonar-se'n, mentre desconnectes. Que aprofitis un minut i mig del teu trajecte en metro o a la mitja part del Barça per apropar-te al món”.

Berta Codina és la responsable d' 'Infotok'
Berta Codina és la responsable d'Infotok


Els continguts, lògicament, variaran en funció de l’actualitat però també l’estructura del producte, és a dir, un dia pot tractar tres notícies i l’endemà tractar-ne només una però de manera més ampliada. De fet, la responsable d’Infotok és una periodista especialitzada “no en grans reportatges sinó en adaptar la informació perquè tothom la pugui entendre”. Com a exemple d’això, en aquesta primera setmana de funcionament, ‘Infotok’ ha explicat sobre si un terratrèmol com el de Marràqueix seria possible a casa nostra, ha abordat la intel·ligència artificial arran del fals vídeo de Messi parlant anglès o ha exposat, en menys de dos minuts, les dificultats que pot tenir el català per aconseguir la oficialitat a Europa.

 

@elnacionalcat

⚽ Què s’amaga darrere de Messi parlant en anglès?⁣ ⁣ 🎤 @_bcodina⁣⁣ ⁣⁣ 🔗 Tota la informació a ElNacional.cat⁣⁣ ⁣⁣ #elnacionalcat #infotok #inteligènciaartificial #IA #leomessi #messi

♬ original sound - El Nacional.cat


Precisament, la responsable de xarxes del Nacional, Maria López, ha indicat que ‘Infotok’ forma part de l’aposta del diari per “seguir explorant els formats que s'utilitzen en aquestes plataformes a nivell de durada, estètica i contingut, amb un format i una figura totalment enfocada a explicar les notícies a les xarxes”. De fet, la comunitat a xarxes d'El Nacional és de les més potents del país, concretament a Instagram i Tiktok. “Les xarxes han canviat la manera que tenim de consumir notícies -diu Maria López- i ens hi estem adaptant constantment”.

Finalment, el director de negoci audiovisual del Nacional, Jofre Llombart, afegeix que “sempre és una bona notícia el naixement d’un producte audiovisual en català” i més concretament “si va adreçat als joves”. Però a més d’això, Llombart -pare de dos alumnes de secundària- subratlla que “en un temps de fake news i d’un excessiu volum d’informació a vegades difícil de digerir” hi hagi un espai informatiu com aquest. Un producte, conclou,  “amb què els pares i mares no han de patir sobre què estan veient els seus fills a la pantalla”.
‘Infotok’ generarà continguts periòdicament i es pot visionar anant directament als comptes de les diferents xarxes socials del Nacional.