Netflix continua creixent malgrat la nova política de control de comptes compartits. Durant el primer trimestre de 2023, va aconseguir els 232,5 milions de subscriptors, un 4,9% més que en el mateix període de l'any passat. Des de fa un any, la companyia té disponible un pla bàsic amb anuncis, una subscripció més barata, però que té una sèrie de limitacions com un catàleg reduït, comptabilitat limitada, menys qualitat d'imatge i només es podia reproduir en un dispositiu alhora. Ara, en el marc dels bons resultats, Netflix ha anunciat que millorarà el seu pla econòmic amb anuncis, i deixarà enrere les limitacions pel que fa a qualitat de vídeo, que passarà de 720 a 1080p, i també es podran reproduir contingut simultàniament en fins a dos dispositius.
Novetats del pla bàsic sense anuncis de Netflix
Així doncs, les dues novetats importants del pla bàsic sense anuncis de Netflix, estan relacionats amb la qualitat de l'streaming i capacitat de reproduir en més d'un dispositiu alhora. La companyia ha comunicat que els subscriptors amb pla amb anuncis podran veure els continguts en 1080, en lloc de 720p, com ho estaven fent fins ara, i veure els continguts en dos dispositius alhora, és a dir, s'aixeca el veto perquè dues persones que viuen en la mateixa casa puguin veure les sèries preferides. Aquests dos beneficis s'estan desplegant a Espanya des d'aquest dimecres, 19 d'abril. Així que per 5,49 euros al mes els usuaris podran començar a gaudir d'aquestes dues novetats.
Netflix tanca el servei de DVD
Netflix va anunciar aquest dimarts el tancament del seu servei de venda de pel·lícules i sèries en format DVD a domicili després de 25 anys en funcionament i 5.200 milions de discos venuts. "Després de 25 anys d'increïble trajectòria, hem decidit tancar Dvd.com a la fi d'enguany. (...) Volem acomiadar-nos en gran i enviarem els nostres últims discos el 29 de setembre de 2023", va detallar l'empresa en un comunicat signat pel seu codirector executiu Ted Sarandos. Els ingressos de Netflix procedents del negoci de DVD van caure progressivament en l'última dècada fins al punt que l'any passat a penes va facturar 146 milions de dòlars, un 20% menys que en 2021, la qual cosa va representar només un 0,5% dels seus ingressos totals. El 2010 va ser l'any en què el servei de DVD va comptar amb major nombre de subscriptors, 20 milions, però va anar perdent força en els cursos posteriors.
Abans que l'streaming es convertís en una lucrativa indústria a la qual s'acostarien empresaris de diversos sectors, Netflix era una companyia els beneficis de la qual giraven entorn de l'enviament de DVD per correu en sobres vermells i blancs fàcilment recognoscibles. De fet, van ser aquests els que van propiciar la primera incursió de l'ara plataforma en el món del vídeo sota demanda allà per 2007 i un any abans en la programació original, amb títols de la productora Xarxa Envelope Entertainment -en honor a aquests sobres vermells- com Sherrybaby i Zach Galifianakis Live at the Purple Onion.