Una avaria en el sistema de senyalització de l'R4 a Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat) i un robatori de cablejat a Martorell (Baix Llobregat) provoquen retards en aquesta línia de Rodalies des de primera hora d'aquest dimarts. Segons Renfe les demores són de 20 minuts de mitjana i puntualment els retards assoleixen els 45 minuts. En el cas de Sant Feliu, la incidència s'ha registrat a les 07.30 hores i tècnics d'Adif ja l'han reparat. Pel que fa la sostracció de cablejat de Martorell, encara s'està treballant a la zona i es registren restriccions en la circulació de combois entre aquesta població i Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès).
Pel que fa a l'R1, els passatgers d'un tren han hagut de baixar-ne després de 20 minuts aturat a Montgat. Renfe els ha demanat d'anar a l'altra banda de la via i els passatgers denuncien que no hi ha espai per la quantitat de gent que hi ha. A les 15 hores, 5 hores després, la situació a les línies segueix de forma caòtica.
Fins els collons de la puta renfe. Tren ple aturat 20 minuts a montgat. Ara ens fan baixar a tots, com a bestiar, i que el tren passarà per l'altre via. No podem passar. @rodalies No sabeu què és es vergonya. pic.twitter.com/PHlgJOTijM
— Ignasi Noguer Vivas (@ignasinoguer) October 31, 2023
Afectacions que poden superar els 45 minuts derivat d'una incidència en les instal·lacions d'Adif a Martorell. Tècnics d'Adif treballen en la resolució de la incidència.
— R4 Rodalies 🤖 (@rod4cat) October 31, 2023
Los trenes de la línea @rod4cat del núcleo de rodalies de Catalunya registran retrasos generalizados debido a una incidencia en el sistema de señalización.
— INFOAdif (@InfoAdif) October 31, 2023
Personal de Adif trabaja para solucionarla en el menor tiempo posible.
44 dies sense incidències el 2023
En el marc de les incidències a Rodalies, el Govern de la Generalitat va presentar un informe en el qual detallava que només hi havia hagut 44 dies sense incidències aquest 2023. El mateix informe també assegurava que el servei de Rodalies i trens regionals va patir fins a 831 "incidències greus" que van superar els cent minuts de retard acumulat l'any 2022. Segons el mateix estudi, els incidents greus han anat oscil·lant en els últims anys entre els 631 del 2020 i els 831 del passat.
El Govern denuncia que els minuts de retard acumulats s'han gairebé doblat en els darrers 10 anys, dels 200.000 minuts de l'any 2011 als prop de 400.000 el 2022. Plaja ha dit que, amb les competències que té actualment la Generalitat, el Govern fa "tot el que pot per intentar minimitzar les conseqüències" de les incidències, però "és complicat fer-ho sense un traspàs integral i sense ser el darrer responsable del servei, trens, catenàries o pressupost", ha afegit.
La redacció d'ElNacional.cat està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.