Un nou robatori de cable de coure afecta la xarxa ferroviària catalana, quan aquesta encara no s'ha recuperat del robatori que va marcar la jornada del 12-M a Rodalies. Segons informa Adif, un robatori de cable de coure ha deixat sense circulació la línia ferroviària entre ferroviària Lleida-Barcelona, entre Riu Milans i les Borges Blanques, afectant l'R13 i l'R14.  A les 8:30 hores d'aquest dimarts s'ha reprès la circulació. 

Afectacions aquest dimarts

La línia R1 de Rodalies tornarà a funcionar amb normalitat fins a l'Hospitalet a partir d'aquest dimarts. L'R4 Nord recuperarà la connexió amb Barcelona i hi haurà dos trens per hora i sentit entre l'Hospitalet i Manresa. Al seu torn, l'R4 Sud tindrà quatre trens per hora i sentit entre l'Hospitalet i Sant Vicenç de Calders. A l'R3, la línia més afectada, Renfe “intentarà reforçar” el servei alternatiu de bus, ja que els trens continuen funcionant tan sols entre Puigcerdà i Ripollet. Malgrat que es recupera part de les línies afectades es mantindrà el reforç del transport alternatiu: busos i línies de Ferrocarrils. 

Posteriorment, s'ha interromput la circulació de trens a les línies R14, R15 i RT1 per un accident entre un tren de mercaderies i un vehicle, segons ha informat Protecció Civil a través de les xarxes socials. 

Puente s'espolsa la responsabilitat 

El llarg silenci del ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, sobre el caos a Rodalies es va allargar fins al dilluns a la tarda. En una roda de premsa el ministre es va espolsar responsabilitats: “No entro a valorar si els Mossos estan fent bé la seva feina o no, entenc que ho estan fent tan bé com poden. Però si dic que si la policia catalana no té responsabilitat sobre l'assumpte, Renfe i Adif encara menys”. Puente va subratllar que aquesta situació “no se soluciona amb el traspàs de Rodalies” i va sostenir que els actes vandàlics són competència policial.

A més, el ministre va anunciar que reparar l'avaria pel robatori de coure costarà uns 15 milions d'euros i comportarà uns dos mesos de feina. Així mateix, va oferir dades sobre els actes vandàlics a la xarxa de Rodalies de Renfe que mostren que, des de fa cinc anys, hi ha prop de tres actes vandàlics al dia de mitjana al territori català. Puente va afegir que el material robat era en un punt d'accés molt difícil, amb la qual cosa, els autors de l'acte “es van jugar la vida” per retirar un material de valor escàs al mercat negre. 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!