Aquest tercer cap de setmana del mes de març apunta a ser mogut a algunes zones de Catalunya, és per això que Protecció Civil, el sistema que dona assistència davant de qualsevol mena d'accident o catàstrofe, ha avisat de riscos al nord del país. En concret, l’organisme ha posat en fase de prealerta el pla AllauCat per perill fort d’allaus de neu —nivell 4 sobre 5— al Vessant Nord del Cadí i Moixeró i al Prepirineu. L’avís de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya serà vàlid fins a la mitjanit de dissabte a diumenge. A les zones com el Ter-Freser, Perafita-Puigpedrós, la Pallaresa i l’Aran i Franja Nord de la Pallaresa, el nivell de risc és marcat, de 3 sobre 5, mentre que a la Ribagorçana-Vall Fosca és de 2 o 3 sobre 5.

Protecció Civil ha donat l’avís aquest divendres al migdia mitjançant la xarxa social X i els seus altres canals de difusió, on ha demanat “molta prudència” als catalans durant les activitats a la muntanya. En la publicació, l’organisme ha recollit un butlletí de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya on s’ha incorporat un mapa que mostra les zones del Prepirineu i el Vessant Nord del Cadí-Moixeró de color vermell intens. A més, els altres territoris en nivell d’alerta de 2 o 3 sobre 5 estan marcats amb color taronja, la qual cosa indica risc més moderat, però no els eximeix del perill d’allaus. Protecció Civil també ha alertat de precipitacions en forma de neu a diverses zones del Pirineu i Prepirineu.

L’AllauCat és el pla especial d’emergències per allaus a Catalunya, tal com indica el seu nom. És una iniciativa especial de la Generalitat que va dissenyar-se amb l’objectiu de disposar d'una planificació d’emergències que permeti afrontar i gestionar eficaçment les incidències i emergències per allaus que es donin dins l’àmbit territorial. El pla permet establir l’estructura de resposta, l’operativa i els procediments necessaris per gestionar qualsevol emergència associada a allaus, amb la finalitat de minimitzar el risc, garantir la seguretat de les persones i la protecció dels béns, les infraestructures i el medi ambient.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!