Comença una altra de moltes jornades de vaga a Ryanair dels tripulants de cabina d'aquest mes de juliol. En total s'han convocat 12 jornades de protestes aquest mes de juliol que comportaran aturades de 24 hores que es duran a terme del 12 al 15 de juliol, del 18 al 21 de juliol i del 25 al 28 de juliol en tots els aeroports espanyols on opera l'aerolínia. Un d'ells és l'aeroport d'El Prat, on fins al moment ja hi ha hagut 10 vols cancel·lats i una quinzena de retards.
🌎 Vaga de Ryanair al juliol 2022: vols cancel·lats i què pots fer si estàs afectat
En les primeres hores d'aturada d'aquest dimarts, s'han anul·lat dos vols entre la capital catalana i Maó, dos d'anada i tornada d'Eivissa, i també dos itineraris amb destí a Roma i dos més a Milà. També s'ha informat de la cancel·lació d'un vol a Eindhoven i un altre a Bèrgam. A més, ja s'han retardat set vols que arribaven a la capital catalana i vuit més que en sortien. L'aeroport català era un dels que més estaven notant l'efecte de la vaga a primera hora del matí.
Els treballadors de Ryanair demanden que se'ls equiparin les condicions laborals als seus companys d'empresa a altres bases europees, com per exemple França o Alemanya. També exigeixen l'elaboració d'un nou conveni per al personal de cabina de la companyia.
Com reclamar maletes perdudes?
En les diverses jornades de vagues que ja han convocat altres empreses com easyJet a més de la mateixa Ryanair, un dels problemes derivat de les aturades ha estat la pèrdua d'equipatges. Entre vols que acaben cancel·lats en els darrers moments, alguns equipatges poden acabar extraviant-se. Tanmateix, com els podem reclamar?
- Primer cal dirigir-se al taulell d'informació o al de la companyia amb la qual has viatjat. Aquí cal omplir el Part d'Irregularitat d'Equipatge (PIR), és imprescindible fer aquest document abans de sortir de l'aeroport per poder demostrar que l'extraviament s'ha produït en aquest espai. El document és fonamental, ja que sense ell és impossible emprendre cap mena d'acció futura. La companyia es quedarà amb una còpia i el viatger amb una altra, que s'haurà d'adjuntar a la reclamació posterior, juntament amb la targeta d'embarcament i els tiquets de l'equipatge.
- A continuació, s'ha de presentar una reclamació formal per escrit, des del moment de la recepció, l'aerolínia disposarà de 10 dies, en el cas dels vols nacionals, o 21 dies, per als vols internacionals per, o bé retornar-te l'equipatge o bé declarar oficialment el seu extraviament. Per tant, si passats 21 dies segueix sense haver-hi ni rastre de la maleta, s'haurà d'interposar una altra reclamació per pèrdua d'equipatge.