La publicitat en matèria de joc online i apostes esportives es veurà reduïda fins a un 80% amb el nou Reial Decret que està previst que entri en vigor aquest estiu, abans que comenci la nova temporada de futbol.
Mentrestant, ja s'ha preparat un esborrany amb més de 100 mesures d'obligat compliment i on es recullen sancions que podran arribar fins a un milió d'euros. Entre les mesures presentades destaquen les següents:
- Els famosos no podran publicitar les cases d'apostes
- Hi haurà restriccions a les xarxes socials i Internet
- S'aplicaran restriccions horàries
- Hi haurà una publicitat menys agressiva
- Es limitaran els bons i promocions
Els famosos no podran publicitar les cases d'apostes
A partir d'ara els famosos no podran aparèixer en cap tipus de publicitat vinculada a les cases d'apostes. Aquesta restricció també s'aplicarà als esportistes professionals. Així mateix, els equips de futbol espanyols i els estadis no es podran dir igual que una marca dedicada a les apostes esportives o al joc online.
Per contra, el que sí que continuarà estant permès són els logos de cases d'apostes en l'equipament dels jugadors.
Hi haurà limitacions a les xarxes socials i Internet
Un dels principals motius pels quals s'ha produït aquest canvi és el de protegir els nens. Per això, les xarxes socials de les cases d'apostes no podran tenir seguidors menors de 18 anys. Així mateix, la publicitat també estarà limitada en llocs freqüentats per menors, per exemple als cinemes.
No obstant això, les restriccions seran menys severes a les pàgines web que es dediquen a comparar els operadors d'apostes esportives online. Això és així perquè utilitzen un model de negoci basat en l'afiliació i no en la publicitat. Per tant, és un cas una mica particular. Tot i així, es prohibiran els bàners publicitaris que apareixen a la pantalla sense previ avís.
D'altra banda, els canals de YouTube no restringiran de moment la publicitat sobre el joc ja que aquesta xarxa social es regeix per estàndards i regulació europeus.
S'aplicaran restriccions horàries
Un altre dels grans temes que inclou el Reial Decret és el d'eliminar la publicitat d'apostes en horari infantil. Així doncs, només podran emetre's anuncis d'aquesta categoria entre la 1.00 i les 5.00 de la matinada. Tanmateix, existeix una gran excepció, que és la dels esdeveniments esportius. En aquest cas, la franja s'ampliarà i inclourà el període de temps que va des de les 20.00 fins a les 05.00.
Hi haurà una publicitat menys agressiva
Es prohibiran els anuncis que siguin considerats agressius per la seva incitació al joc. A més, sempre s'hauran d'advertir els possibles riscos associats a les apostes i els operadors hauran de promoure un joc responsable.
D'altra banda, també deixarà d'estar permès anunciar premis de somni que millorin l'estil de vida o la situació econòmica dels espectadors. Per tant, els eslogans publicitaris del tipus "No tenim somnis barats" podran ser sancionats.
Aquestes mesures també s'aplicaran als jocs d'atzar gestionats per l'Estat, com per exemple la Loteria de Nadal, o als gestionats per organismes semiprivats com pot ser l'ONCE.
Limitacions als bons i promocions
La majoria de les cases d'apostes ja s'havien acollit a començaments d'any a una autoregulació que limitava els bons i promocions de benvinguda a un màxim de 200€. Ara, amb aquest nou decret, el límit serà una mica més estricte. A partir d'ara només podran publicitar-se bons de fins a un màxim de 100€. Això afectarà tant les ofertes de benvinguda que ofereixen les cases d'apostes com les promocions de fidelització.