Després de la mobilització de la setmana passada, s'han convocat noves jornades de vaga a Rodalies per a aquest divendres 16 i dilluns 19 de febrer. El Departament d'Empresa i Treball ha dictat uns serveis mínims del 40% en els centres de gestió de Rodalies i Regionals per a les dues jornades de mobilització parcial convocades per UGT i CCOO. A més, el Govern també fixa la presència d'un treballador en aquelles estacions on el maquinista no té visibilitat total —per comprovar la finalització de les "operacions del tren"—, on són necessaris per motius de seguretat. Fonts de la companyia Renfe han explicat a l'ACN que no es preveu que la vaga alteri la circulació de trens, perquè a la convocatòria està cridat el personal del centre de gestió, de taquilla i supervisors.
*Actualització: la vaga prevista per aquest divendres dia 16 i dilluns dia 19 de febrer ha estat desconvocada. Pots llegir més informació en el següent article:
🔴 Desconvocada la vaga de Rodalies d'aquest divendres i dilluns
Serveis mínims del 40%
En concret, en la resolució de la Generalitat, s'especifica que el 40% del personal dels centres de gestió es pot distribuir de forma irregular en concordança amb les necessitats del servei. Els serveis mínims decretats per la Generalitat estableixen que l'operador ha de mantenir el "servei indispensable de la infraestructura per al funcionament". Dijous 8 de febrer ja va haver-hi una convocatòria de vaga per dilluns i divendres d'aquesta setmana passada a Rodalies i es van dictar uns serveis mínims del 66% en hora punta i del 33% durant la resta del dia. En aquesta ocasió, però, sí que va afectar la circulació de trens. La franja d'hora punta és entre les sis de la matinada i dos quarts de deu del matí i entre les cinc de la tarda i dos quarts de nou del vespre.
CCOO i UGT reclamen més personal
A finals de gener, els sindicats CCOO i UGT van anunciar la convocatòria dels dos dies vaga entre les set i les nou del matí i de tres a cinc de la tarda per reclamar més personal a Rodalies. En concret, denuncien que "Renfe ha anat descapitalitzant de personal els serveis de comercial a Catalunya en els darrers anys de forma desproporcionadament inversa al nombre de viatgers i d'incidències que patim a Rodalies". Concretament, apunten a la manca d'interventors als trens, de personal a les estacions i en el Centre de Gestió de Rodalies de Catalunya, on els sindicats denuncien que s'ha produït un "greu empitjorament en la qualitat del servei". En aquest centre, recorden, és on es coordinen i resolen les incidències que es produeixen a la xarxa de Rodalies. En aquest sentit, CCOO i UGT asseguren que Catalunya és on es produeixen més incidències a tot l'Estat i que aquestes multipliquen per set les de la segona comunitat amb més casos i, alhora, "on proporcionalment les atén menys personal".