Una passatgera de Vueling, que havia de volar ahir a Sant Petersburg amb la seva família, ha relatat la odissea que han viscut a l'aeroport del Prat durant més de nou hores. El seu vol estava programat per les 23:10 d'aquest dissabte, però prop de les 8 del matí d'aquest diumenge encara havien de sortir.
Aquesta situació ha coincidit amb els retards, cancel·lacions i acumulació de vols que ha patit l'aeroport del Prat a causa de la vaga del personal de terra d'Iberia i les males condicions meteorològiques d'ahir al matí.
La llarga nit de la Mireia i la seva família, amb un bebè entre ells, va començar ahir a la nit quan els van informar d'un retard del seu vol. Quan ja feien cua per embarcar, una hora més tard, el vol va ser cancel·lat i es va provocar un "caos". Era el segon vol cancel·lat en un sol dia direcció Sant Petersburg, així que hi havia passatgers que feia hores que esperaven a l'aeroport.
Només dos treballadors de Vueling van haver de gestionar la cancel·lació i queixes de tots els passatgers del vol. La companyia va valorar pagar als passatgers una nit d'hotel, cosa que va acabar sent impossible, o facilitar una "sala de descans" per famílies, proposta que va indignar la resta de passatgers afectats.
A les dues de la matinada, es va fer tornar els passatgers al hall de l'aeroport -passant els controls de seguretat inclosos- i es va donar un matalàs inflable i una manta a les famílies amb fills. Després de passar la nit en aquestes condicions al vestíbul de l'aeroport, el vol ha acabat sortint a les 08:23 del matí, amb més de nou hores de retard.
A continuació, es pot veure el relat que n'ha fet la passatgera en un fil de Twitter:
La experiencia de es vcon @vueling : a las 23:10 teníamos que despegar hacia San Petersburgo, dos adultos y un bebé. Son las 07:40 y aún estamos en el Prat. (1/n)
— Mireia Bel (@mire_bel) July 28, 2019
Después de 45’ de pie haciendo cola, cancelan el vuelo. 00:45h de la madrugada. Nos ponen en un vuelo a las 07:50h. Se desata el caso en la terminal. Es el segundo vuelo que cancelan en 24h hacía San Petersburgo.
— Mireia Bel (@mire_bel) July 28, 2019
Después de media hora de caos, hacia la 1:15 empiezan a decirnos que, nos pagan 150€ por persona para ir a un hotel cerca del aeropuerto. Estamos en Barcelona, julio, eso no existe y tampoco nos pagan el taxi.
— Mireia Bel (@mire_bel) July 28, 2019
Nos hacen pasar a todos por un control de seguridad que desata el caos de nuevo. A los que tenemos niños, finalmente, nos dan un colchón hinchable y una manta. Se acaban las mantas en 15’. pic.twitter.com/gS5lm6h7jj
— Mireia Bel (@mire_bel) July 28, 2019
El (poco) personal de tierra que ha habido aquí esta noche han sido amabilísimos. Pero no hay derecho que @vueling trate así a los pasajeros ni a su propio personal. Señoros jefes de la compañía: Un buen Vueling, como ustedes dicen, es otra cosa.
— Mireia Bel (@mire_bel) July 28, 2019