El papa Francesc ha reaparegut aquest diumenge des del balcó de la cinquena planta de l'hospital Gemelli de Roma on ha estat ingressat gairebé 40 dies a causa d'una pneumònia bilateral. El pontífex argentí ha aparegut en cadira de rodes i ha fet una breu salutació i només ha desitjat "bon diumenge a tots". Amb veu cansada i feble, ha afegit: "Gràcies a tots, veig a aquesta senyora amb les flors grogues", ha dit en referència a una persona que es trobava entre el públic. El papa Francesc ha patit un petit atac de tos mentre saludava els fidels des del balcó del centre hospitalari. L'aparició del Papa ha arribat després de l'Ángelus, i només uns minuts abans d'abandonar definitivament l'hospital per tornar a la seva residència de Santa Marta on haurà de fer la recuperació que es preveu que s'allargarà almenys 2 mesos.
Francesc ja ha rebut l'alta i ha deixat l'hospital a bord del petit utilitari que habitualment utilitza per als seus desplaçaments i que el portarà fins al Vaticà. Abans de tornar a la seva residència de Santa Marta ha fet una parada a la Basílica de Santa Maria la Major.

A les portes de l'hospital s'han congregat gairebé 3.000 fidels, que abans de la seva sortida, han cridat diversos càntics de suport amb crits de "papa Francesc", han repetit en diverses ocasions. En aquest punt també hi havia centenars de periodistes de tot el món per veure la reaparició del pontífex. A la plaça Sant Pere centenars de curiosos també han volgut seguir la primera aparició del papa des de les pantalles gegants.
El papa Francesc rep l'alta
El papa Francesc ha aparegut per primer cop després que el passat 14 de febrer ingressés al Gemelli on ha patit "dos episodis molt crítics que van posar en perill la seva vida", segons han confirmat els seus metges. El passat diumenge el Vaticà va publicar la seva primera imatge en la qual apareixia assegut a la cadira de rodes davant de l'altar vestit de blanc i amb una estola morada, el color que utilitzen durant les celebracions durant el període de Quaresma. L'últim cop que l'havíem sentit va ser el passat 6 de març el papa va enviar un missatge d'àudio, en espanyol i amb una veu molt fatigada, durant el Rosari pel seu restabliment que es resa cada nit en la plaça de Sant Pere.
Aquest dissabte l'equip mèdic del papa anunciava que rebria l'alta aquest diumenge en trobar-se "estable des de fa quinze dies. El període de repòs a la Casa Santa Marta continuarà i romandrà en convalescència durant almenys dos mesos", va revelar el doctor Sergio Alfieri, cap de l'equip que li ha tractat, en una roda de premsa per sorpresa al Gemelli. Per la seva banda, el doctor Luigi Carbone, metge de la Direcció de la Sanitat del Vaticà i responsable de la salut del pontífex va revelar que "està contentíssim", abans d'afegir que feia "quatre dies que preguntava: quan surto?". Els metges van confirmar que la pneumònia bilateral ja no segueix aquí, però "dir que està completament curat de totes les espècies microbianes encara portarà temps" de convalescència a Santa Marta, durant la qual "no necessitarà moltes coses, però sí oxigen". Alfieri va detallar que el Papa "mai ha estat intubat i sempre ha estat conscient", sempre ha mantingut "el seu bon humor" malgrat la dificultat que això comporta en els moments més complicats.