Entra en vigor les noves lleis de restricció i regulació del trànsit rodat. Des d'avui, els patinets elèctrics no podran circular per les voreres i zones de vianants ni superar els 25 quilòmetres per hora de velocitat i ja hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles, també sotmetre's a controls d'alcoholèmia.
La normativa que regula l'ús dels vehicles de Mobilitat Personal (VMP), els patinets i els sabway, sobretot, ja es va publicar anteriorment al BOE.
Per on poden circular?
Mentrestant, caldrà esperar al 12 de maig perquè ho facin les modificacions a la velocitat a les ciutats: 50 quilòmetres per hora en vies de dues o més carrils, 30 quilòmetres per hora a les d'un únic carril per sentit de circulació, i 20 quilòmetres per hora a les que disposen de plataforma única de calçada.
El Ministeri de l'Interior ha volgut donar un temps als ajuntaments perquè adaptin la seva senyalització i les seves vies als canvis tal com recorda l'agència EFE. Si ho mirem per trams: poden circular per ciutat, fora de voreres i zones de vianants. No per vies interurbanes, ni autovies, autopistes travessies o túnels urbans.
També hauran d'adaptar les seves ordenances a la irrupció en les calçades urbanes dels VMP i habilitar, si així ho estimen oportú, zones d'aparcament per a aquests mitjans de transport.
No obstant, queda pendent d'acordar la necessitat o no d'una assegurança obligatòria per a aquests vehicles de mobilitat personal (VMP): "Obrirem una segona fase de debat amb els ajuntaments en què, a partir de tota l'experiència acumulada, anem a avançar en una regulació molt més detallada. Està previst parlar de tot", ha declarat el director general de trànsit, Pere Navarro.
El cos de policia municipal serà l'encarregat de vigilar i controlar, conjuntament amb els ajuntaments, les prioritats a l'hora de sancionar unes conductes o altres. La regulació del patinet forma part d'un paquet de reformes legals, aprovat pel govern espanyol el passat 10 de novembre, l'objectiu és generar un nou model de seguretat viària que permeti rebaixar en un 50% els morts i ferits greus durant la propera dècada.