El final d'any i l'inici del nou sempre ve acompanyat d'una gran quantitat de propòsits i de supersticions. Entre les tradicions més habituals està menjar el raïm mentre sonen les campanades, introduir un anell d'or en la copa de cava, o la de portar roba interior vermella per aconseguir sort, amor i prosperitat, a més de reforçar l'autoestima per al nou any. Els més escèptics ho proven tot, per si de cas. Però realment d'on ve la tradició de fer servir roba interior vermella? Es remunta a l'edat mitjana quan el vermell estava prohibit, ja que se'l relacionava amb les bruixes i l'ocultisme. Tots els que s'atrevien a trencar les normes i buscaven la bona sort, optaven per fer servir roba interior vermella. Des de l'aleshores, la tradició s'ha mantingut fins als nostres dies i ara trobem a les xarxes socials i botigues una gran varietat de recomanacions i propostes per atraure la bona sort. "El vermell és el color de l'alegria, de l'atractiu, del desig, de la felicitat, de l'extraversió, de la proximitat", assenyala l'experta en teoria del color Eva Heller (1948-2008, Alemanya) al seu llibre Psicologia del color.
Color associat a Nadal
La psicòloga Candela Fornieles Carretero ha explicat que "aquest color està íntimament lligat a Nadal, a la calor, evoca amor, calidesa i prosperitat". A més, ha recordat que en altres cultures, com la xinesa, el vermell representa la bona sort. El vermell també està associat a la vida, simbolitza la força i la vitalitat. "És un dels colors més poderosos, està lligat al perill, a les prohibicions i la ira, però també a la gosadia, l'atreviment i la passió", ha afegit la psicòloga. D'altra banda, també és important recordar que el color vermell té un fort vincle amb l'amor propi.
La psicòloga considera que el fet d'utilitzar llenceria vermella pot ser un acte d'empoderament personal, una manera de connectar amb la pròpia sensualitat i sentir-se segur de la seva pròpia imatge. "Aquesta cerimònia és un exercici positiu: ajuda a reforçar l'autoestima i confiança en un mateix". Des de la marca de roba interior, Etam apunten que "la llenceria vermella, en ser un article íntim, simbolitza la connexió amb la sensualitat, la confiança i la renovació". La societat així com les marques fan una aposta pel vermell durant tota la campanya de Nadal, ja que, des de principis del mes de desembre les xarxes socials i la indústria de la moda s'ocupen de recordar que cal acomiadar l'any amb roba interior vermell per a atreure l'amor i la bona sort el 2025. A més, segons la tradició, perquè el poder de la roba interior vermella faci efecte, ha de ser regalada.