La xarxa de clíniques estètiques Dorsia ha penjat aquest dijous una lona a la plaça Callao de Madrid per anunciar les cirurgies d'augment de pit que ha encès la polèmica a les xarxes a causa del missatge que han triat per promocionar aquesta operació. "Un estiu més canviant el panorama de les platges", es pot llegir a la lona, una frase que moltes usuàries han titllat de sexista, ja que planteja la modificació del pit des d'una "mirada masculina" i imposa la pressió estètica sobre les dones. La marca Teta & Teta, que reivindica la llibertat femenina i la diversitat de cossos, s'ha fet ressò a les xarxes i ha fet una crida a denunciar l'anunci davant Autocontrol, organisme d'autoregulació de la indústria publicitària a Espanya. La denuncia cap al cartell s'ha viralitzat a les xarxes i finalment Clíniques Dorsia ha demanat disculpes i s'ha compromès a retirar immediatament la pancarta. 

"Demanem disculpes a totes les persones que s'hagin sentit ofeses", ha dit Clíniques Dorsia en un comunicat, en el que ha assegurat que advoquen per "la bellesa lliure" i que el seu objectiu és que els seus pacients "recuperin la confiança en si mateixos i en el seu cos". Amb tot, la clínica estètica ha reconegut que "la verbalització" de l'anunci "pot haver ferit sensibilitats", i per això es compromet a retirar-lo. La lona forma part de la campanya "Fue Dorsia", que publicita les diferents cirurgies estètiques de la companyia, i que en aquest cas promocionava una nova tècnica per a l'augment de pit que no requereix hospitalització. 

 Reclamen regular la publicitat de cirurgies estètiques

L'últim informe de la Societat Espanyola de Cirurgia Plàstica Reparadora i Estètica (SECPRE), el 2021 es van fer a Espanya més de 200.000 cirurgies estètiques, i prop de 74.000 dones es van fer una operació de pit, ja fos per augmentar-lo, disminuir-lo o pujar-lo. Un altre estudi de la Societat Espanyola de Medicina Estètica (SEME) publicat el setembre del 2022 afirmava que l'edat mitjana d'accés al primer tractament estètic havia baixat fins als 20 anys. Teta & Teta s'ha fet ressò d'aquestes dades i ha reclamat al govern espanyol regular la publicitat de les cirurgies i els retocs estètics. "Com pot ser legal això?", s'ha preguntat respecte a la lona. A més, també ha volgut fer un muntatge per canviar el text i fer servir la lona com a denúncia, i així ha publicat imatges amb missatges com ara "Un altre estiu fomentant els TCA" o "Un altre estiu cosificant-nos". 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!