Més del 70% del pollastre de la marca Lidl conté bacteris resistents als antibiòtics, segons un estudi de l'Observatori de Benestar Animal (OBA), un extrem que la companyia rebutja i emmarca en una campanya de desprestigi d'aquesta organització contra la seva marca. L'OBA ha donat a conèixer els resultats de l'anàlisi microbiològica feta a 142 safates de pollastre a 22 supermercats d'aquesta companyia a Espanya, Alemanya, Itàlia, la Gran Bretanya i Polònia. En el cas d'Espanya, s'han analitzat 24 mostres a súpers de Madrid, València i Barcelona, de les quals 17 "estaven contaminades" segons un comunicat de l'OBA.
Per tipus de bacteris, s'ha conclòs que un 38% de les mostres preses a Espanya conté listèria, mentre que en el 83% es van detectar patògens diarreics com Escherichia coli i Campylobacter. L'OBA ha traslladat aquestes troballes als Ministeris de Consum, Assumptes Socials i Agenda 2030 i al d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè s'investigui la presència microbiològica de gèrmens resistents als antibiòtics i altres patògens amb potencial afectació a la salut pública.
Lidl ho nega i recorda casos anteriors
Per la seva part, Lidl assegura que l'ONG Observatori de Benestar Animal (antiga Equalia) els ha llançat "una nova campanya" que "pretén desprestigiar la imatge" de la companyia amb "informació falsa i/o no contrastada" pel que "es reserva el dret d'emprendre accions legals", segons un comunicat remès a Efeagro. La cadena de supermercats recorda que "no és la primera vegada" que aquesta organització "llança una acusació contra Lidl (...) sense contrastar la seva informació" amb l'empresa, perquè han entrat en una "croada" amb l'únic objectiu de pressionar-los perquè formin part del Compromís Europeu del Pollastre, un compromís que Lidl assegura compartir i en el qual ja estan "treballant".
Segons la cadena de supermercats, les "dues últimes denúncies" que els ha interposat OBA "van resultar ser falses" i, en aquesta ocasió, l'empresa afirma que compta amb "certificats d'anàlisi", realitzats per Lidl i pels seus proveïdors a través de laboratoris acreditats, "que contradiuen categòricament la informació del seu estudi".
La cadena defensa els seus controls de qualitat
Lidl ha subratllat que "garantir la qualitat" dels seus productes "és una prioritat" i realitzen "exhaustius controls de qualitat al llarg de tota la cadena de subministrament a través d'organismes independents i acreditats" amb exigències més estrictes que els mateixos requisits legals. Pel que fa als bacteris que "una carn fresca de pollastre pugui contenir", Lidl ha remarcat que "no són conseqüència del mètode de cria dels nostres proveïdors en particular, sinó que representen un repte general per a tota la indústria de la carn avícola". A més, "a tots els nostres envasos sempre especifiquem de forma transparent que el producte ha de ser cuinat completament abans del seu consum i que és necessari complir les normes d'higiene durant el procés" perquè "no existeixi cap risc sanitari", han apuntat.