Poques hores abans que comenci el tall ferroviari que afectarà durant cinc mesos Tarragona i les Terres de l'Ebre, i tot i que Renfe hagi desplegat un pla alternatiu de transport per suplir el servei entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, els usuaris no estan tranquils. El tall que afectarà les línies R14, R15, R16, R17 i RT2,  disposarà d'un servei alternatiu per carretera que ferirà més de 30.000 places d'autobús diàries, però a les xarxes socials, els dubtes i la incertesa són palpables entre els viatgers. En aquest espai on els viatgers solen adreçar les seves queixes pels problemes amb els Rodalies, hi ha una preocupació creixent sobre els horaris de les línies alternatives, la logística per comprar els bitllets o abonaments, i especialment, el convenciment generalitzat, que aquest servei anirà acompanyat de retards en els trajectes.

Ja aquest cap de setmana i durant la vigília del tall, els trens del sud han circulat per norma amb més d'una hora de retard, en línies que es veuran afectades directament per les obres com l'R15, i que s'han encavalcat amb el tall entre Gavà i Barcelona per les obres d'entrada a l'aeroport del Prat. Com explicava en una piulada l'exvicepresident de la Generalitat Josep Lluís Carod-Rovira, que en el tren d'aquest matí direcció Barcelona havia trigat més de dues hores en fer el trajecte. Altres usuaris directament parlen de "maltractament i humiliació" cap als usuaris, que s'haurà de "tenir fe" o directament ironitzen que el tall evitarà els retards entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona en els Rodalies.

Entre els usuaris també hi ha molta preocupació per no comprendre bé com funcionaran logísticament els serveis alternatius, per falta d'informació sobre si cal comprar els bitllets, si hi haurà descomptes per línies de busos alternatives. Un exemple és la col·laboradora d'aquest diari, Montse Castellà, que s'ha trobat que a l'estació de Tortosa, no li sabien resoldre aquests dubtes a només 24 hores de l'inici dels talls en el servei. La Cèlia, usuària de l'R2 Sud, desconeixia sí l'estació obrirà el pas als usuaris que no formen part de les afectacions, i si podran mantenir l'abonament que tenien fins ara tot i el tall, i ha sigut el mateix compte de X de les obres qui li ha resolt el dubte. Aquest perfil ha resolt dubtes dels usuaris durant els darrers dies, i facilitant l'enllaç per consultar el pla de transport alternatiu.

No ha sigut una jornada tranquil·la per Renfe tampoc en l'alta velocitat. Els usuaris de l'Avant de Lleida a Barcelona de primera hora del matí, s'han trobat que Renfe ha venut molts més bitllets que places de tren disponible. A partir de demà, dimarts, el tren de les set del matí havia de tenir el doble de seients, però el problema és que Renfe, per error, ja els ha posat a la venda per a aquest dilluns.

Això ha provocat un excés d'usuaris que ha fet que 30 viatgers hagin anat drets de Lleida fins al Camp de Tarragona. Altres han ocupat seients lliures, venuts als passatgers que havien de pujar en la següent parada. Els usuaris que s'han quedat sense lloc quan el tren ha arribat a Tarragona, han hagut d'esperar a un segon comboi per poder arribar fins a Barcelona Sants, amb més de 30 minuts de retard, i afectant les pròximes freqüències tant a Tarragona com a Lleida.