Aquest estiu serà molt especial per a 64 alumnes espanyols i portuguesos. I és que, després que els seus projectes sobre sostenibilitat hagin estat seleccionats pel jurat del campus The Challenge, organitzat per Fundació “la Caixa”, tindran l’oportunitat de presentar-los a la seu de les Nacions Unides de Nova York. Concretament, són alumnes de 3r d’ESO, 4t d’ESO, Batxillerat i Formació Professional.  Acompanyats per 17 professors, visitaran també algunes de les universitats més prestigioses de la costa est dels Estats Units.

64 alumnes presentaran els seus projectes sobre sostenibilitat a la seu de les Nacions Unides de Nova York

Aquest viatge als Estats Units és el premi del programa The Challenge, que, entre el 3 i el 6 de maig, ha reunit a Barcelona 370 estudiants de secundària compromesos amb el medi ambient i el progrés social. Vinguts des de diferents punts d’Espanya i Portugal i agrupats en 100 equips diferents, han tirat endavant 100 projectes innovadors per canviar el món, amb l’ajuda d’una vintena d’educoaches. Però només els 17 millors projectes han estat triats per ser exposats a la seu de les Nacions Unides de Nova York.

Foto: Fundació "la Caixa"

“Estic molt emocionat per rebre-us aquest estiu a Nova York. Espero veure-us aviat i espero amb ganes conèixer totes les vostres grans innovacions, perquè són els joves com vosaltres els que canviareu el món i ajudareu a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l'Acord de París”, ha assegurat a través d'un missatge el director global de l'Àrea de Joves per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, Brighton Kaoma.

The Challenge i el repte de canviar el món

Frenar l'avenç del canvi climàtic i avançar cap a un model de societat sostenible són reptes majúsculs que hauran d'afrontar, sobretot, els joves i les generacions vinents. Per aconseguir-ho, la Fundació "la Caixa", amb la celebració de la desena edició del campus The Challenge, vol animar els joves a esprémer el seu potencial en favor del planeta i el bé comú.

Una prova del fort compromís dels joves participants de The Challenge és que la meitat de les propostes tenen a veure amb la cura del medi ambient. A més, també podem trobar iniciatives relacionades amb la prosperitat social com ara la producció i el consum responsable, les ciutats sostenibles i les energies verdes.

Frenar l'avenç del canvi climàtic i avançar cap a un model de societat sostenible són reptes majúsculs que hauran d'afrontar, sobretot, els joves i les generacions vinents

"Volem fomentar la implicació i el compromís dels joves amb els reptes de futur de la seva generació. Per això, donem impuls al seu talent i a les idees més innovadores a través de The Challenge. Aquest campus representa una oportunitat perquè entrenen les competències clau del segle XXI i els anima a buscar solucions per aconseguir un canvi positiu al món", assegura el director corporatiu de l'Àrea d'Educació i Màrqueting de la Fundació “la Caixa”, Xavier Bertolín.

Foto: Fundació "la Caixa"

Entre els projectes relacionats amb la lluita contra el canvi climàtic podem trobar sistemes per reduir el consum domèstic d'aigua, una app per mesurar la petjada ecològica, un vaixell ecològic que recull residus plàstics, drons per detectar incendis forestals i eines per reduir el consum de roba. Pel que fa als que tenen a veure amb el benestar social, trobem, entre altres, mètodes per millorar l’aprenentatge a través de la intel·ligència artificial i la tecnologia xat GPT, eines per combatre la soledat de la gent gran i iniciatives solidàries amb les víctimes de la guerra a Ucraïna.

"Volem fomentar la implicació i el compromís dels joves amb els reptes de futur de la seva generació", assegura Xavier Bertolín de Fundació "la Caixa"

La Fundació “la Caixa” té molt clar que el món de demà depèn de l'educació d'avui. És per això que, amb iniciatives com The Challenge, pretenen impulsar la transformació educativa per tal de respondre a les necessitats de la societat del segle XXI. I, alhora, millorar les oportunitats d'aprenentatge dels alumnes i la qualitat educativa.