El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa, assistirà aquest dimarts a l'aeroport Andorra-La Seu d'Urgell, que ocupa terrenys als municipis de Montferrer i Castelbó i Ribera d'Urgellet (Lleida), a les proves de maniobra instrumental modificada, una operació que permet als avions aterrar encara que la visibilitat sigui baixa.
L'aeroport acull entre dimarts i dijous les últimes proves de validació del sistema instrumental de vol, ha informat aquest dilluns en un comunicat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
Amb aquestes proves es posaran en pràctica les modificacions de l'estudi teòric que ha fet la Universitat Politècnica de Madrid perquè l'aeroport pugui disposar d'aquest sistema de navegació i, una vegada es validin aquests recorreguts, la Generalitat enviarà la documentació a la Comissió Interministerial entre Defensa i Foment (Cidefo) i a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) per a la seva aprovació.
La Conselleria assegura que una vegada que Cidefo i Aesa donin la seva aprovació, l'aeroport estarà preparat per rebre amb baixa visibilitat aviació comercial, avions de fins a 50 passatgers o mercaderies.
La maniobra que s'assajarà està basada en el sistema de navegació per satèl·lit Global Navigation Satellite System (GNSS), que és una constel·lació de satèl·lits que transmet rangs de senyals que s'utilitzen per al posicionament i localització a qualsevol part del globus terrestre, ja sigui a terra, mar o aire.
Aquest sistema, segons la Conselleria, "permet tenir una aeronau controlada a tota hora i emetre senyals encara que la visibilitat sigui molt baixa".