Queixes per les llargues cues als controls de seguretat de l'AVE a l'estació de Sants. Ha sigut aquest dimecres quan un usuari de Twitter suís ha compartit imatges del cúmul de gent en l'accés als trens d'alta velocitat, cosa que ha fet emprenyar molts altres tuitaires. Moltes de les crítiques s'han centrat en la idea que aquesta mena de controls de seguretat són imitacions dels dels aeroports i, per tant, innecessaris.
Un usuari s'ha preguntat "fins quan aguantarem els inútils controls d'aeroport per agafar els trens de llarg recorregut?". "Es van incorporar a l'AVE Madrid-Sevilla el 1992 com a màrqueting, per atreure viatgers de l'avió. Avui és absurd fins a dir prou", ha afegit. Un altre ha donat les "gràcies" al Ministeri de l'Interior, a Adif i a Renfe per "convertir-nos en la riota ferroviària europea". "Interior, per la seva obsessió amb la seguretat en un servei amb 0 incidències extra; Adif, per la seva gestió negligent de les estacions ferroviàries; i Renfe, per equiparar l'AVE a avions", ha dit.
En aquesta línia, un usuari ha destacat que es tracta d'un "nou capítol d'europeus que al·lucinen amb el que aquí tenim acceptat com a normal". De la mateixa manera, un altre ha demanat que algú "elimini els controls aeroportuaris de les estacions de tren una vegada". "Espera't que descobreixin que també hem inventat els trens amb pantalles, espais mínims, seients durs, sorolls, turbulències i cafeteries dignes de menú de Vueling amb els mateixos preus", ha ironitzat una altra persona, que ha afegit que "s'entesten a copiar el pitjor dels avions i a sobre ho fan encara pitjor". I així, desenes d'usuaris.