La indústria de la joguina no fa més què créixer, sobretot pel que fa a les vendes per internet. De cara a Nadal, l'agència de màrqueting barcelonina Studio34 ha elaborat un estudi que revela les tendències dels consumidors mentre fan les compres per Reis o el Tió en una cinquantena de pàgines web i revela quines són les joguines i les marques més buscades de les festes d'enguany. Segons les seves dades, la recerca més popular a Google són les joguines de construcció (com ara els LEGO) que suposen un 30,33% de les consultes, seguides amb molta distància de les nines, que acaparen un 13,03% de les recerques. Quant als personatges més buscats, l'estudi revela que Spider-man lidera un cop més la llista amb el 16,58% de les consultes.

Les famílies de joguines i les marques més buscades / Studio34

Les joguines més populars

Del top 10 de famílies de joguines amb més cerques a internet, sorprèn la quantitat de presència de nines, però sorprèn encara més que les més populars siguin les nines hiperrealistes Reborn amb un 29,72%. La segueixen Rainbow High (12,81%), Trolls (10,60%) i My Little Pony (8,84%). I, sorprenentment, col·loquen a Barbie (7,80%), Bratz (7,62%) i Nancy (7,26%) molt per sota del podi. Encara que no siguin nines com a tal, els petits ninotets Funko, que agraden tant a nens com a adults, destaquen per la seva presència cada vegada més consolidada. Els Funkos més buscats són Harry Potter, Stranger Things i Spider-Man. Per comunitats autònomes, veiem que cada una té la seva joguina predilecta. A Catalunya, la més buscada enguany són les pistoles NERF.

Les joguines més buscades a l'Estat / Studio34

Les marques més buscades

El personatge més buscat a internet aquest Nadal és Spider-Man (16,58%). Del rànquing de personatges de ficció més populars a Google, destaquen sèries infantils com la Patrulla Canina (12,93%), Pokémon (12,91%), Harry Potter (11,12%) o Peppa Pig (8,60%), clàssics que ja s'han vist en els anys anteriors. Els superherois sempre són presents, el mateix Spider-man es manté en el cim des de fa anys, encara que aquest 2022 destaca l'aparició d'Eternals (8,42%) en el top 10. Qui més presència en línia acumula són els superherois de Marvel. En el sector jogueter, Marvel és molt més popular que el seu rival DC, però després de l'adquisició de Marvel per part de Disney, es converteix en el venedor majoritari i amb diferència. Més concretament, les joguines de Frozen (16,24%) continuen sent les més buscades de Disney des que es va estrenar el 2013. En el top 10 de més buscats, conviuen personatges clàssics de princeses i Toy Story, mentre que la representació de noves generacions ve de la mà de Rapunzel (10,83%) o Cars (8,80%), i els clàssics que mantenen popularitat són la Minnie i el Mickey (8,80%).

Els personatges més buscats aquest Nadal a internet / Studio34