Després d'unes setmanes caòtiques, la circulació a l'R2 sud recuperarà el servei habitual a partir d'aquest dissabte després de la incidència del passat 1 de maig a Gavà. Des d'aleshores s'ha restringit la circulació de quatre trens per hora i sentit, en lloc dels sis habituals i establir un sistema alternatiu per carretera per garantir el transport de viatgers. Així doncs, si no es produeix cap imprevist, els trens de l'R2 sud tornaran a circular per aquest tram oferint el servei habitual en cap de setmana i els treballs hauran finalitzat un dia abans del termini que va donar la ministra de Transports, Raquel Sánchez. L'avaria de Gavà es va produir a les nou del vespre del passat 1 de maig per un incendi al quadre de senyals.
Sense informació sobre l'avaria
Els tècnics d'Adif van implementar el bloqueig telefònic nominal, és a dir, un sistema d'avisos per telèfon per regular la circulació de trens, que va permetre dotar la línia d'una capacitat de fins a tres combois per hora en el tram afectat inicialment i un quart uns dies després. Mentrestant, les causes de la incidència no s'han aclarit encara. Adif va atribuir l'avaria inicialment a un llamp, però el Servei Meteorològic de Catalunya va certificar que el dia 1 de maig no es va registrar cap tempesta a la zona propera a l'avaria.
No obstant això, l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries va mantenir aquesta hipòtesi i va descartar que la incidència fos deguda a la manca d'inversions, segons va comentar el passat 3 de maig el subdirector d'Operacions Nord-est d'Adif, Alfonso Ruiz, després de reunir-se amb la Generalitat junt amb altres responsables d'Adif i Rodalies. Ruiz va al·legar que es tractava d'una incidència "inoportuna" i "absolutament impossible de predir". Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, va explicar la intenció de la Generalitat a dur a terme una auditoria pròpia per treure "conclusions pròpies" sobre la incidència.