El petit comerç català ha demanat mantenir el 7 de gener com el dia de començament de les rebaixes d'hivern després que la present campanya, que just aquest dissabte compleix dues setmanes, hagi quedat deslluïda per promocions anteriors com el 'Black Friday' -l'últim cap de setmana de novembre- i altres ofertes, com els dies sense IVA.
En declaracions a Europa Press, el president de Pimec Comerç, Àlex Goñi, ha explicat que aquestes rebaixes d'hivern no s'han traduït en grans augments de vendes, tot i el bon comportament de sectors com moda, joguines i tecnologia, si bé ha estat positiva la campanya de Nadal en el seu conjunt. "Les dues primeres setmanes sempre han estat les fortes, però aquest any, amb el Black Friday, el comerç electrònic i altres promocions... es podria dir que les rebaixes ja s'han acabat", ha dit Goñi.
Així, aquestes rebaixes, malgrat haver-se iniciat en dissabte, han estat discretes perquè els establiments ja han anat aplicant descomptes durant l'any per la necessitat de vendre, si bé el president de Pimec Comerç ha destacat que això no ha significat un augment de les vendes per l'ajust de preus.
La nova Llei de Comerç de Catalunya, ja aprovada pel Govern i en tràmit parlamentari, ha posat final als dos períodes de rebaixes tradicionals d'hivern -del 7 de gener al 28 de febrer- i d'estiu -de l'1 de juliol al 31 d'agost-, i dóna llibertat als comerços per escollir quan fer rebaixes.
El 7 de gener a l'imaginari col·lectiu
Pimec Comerç ha defensat cinc períodes de rebaixes de dues setmanes a l'any, i ha demanat mantenir el 7 de gener com a dia de començament de les rebaixes d'hivern: "És una data molt arrelada en el nostre imaginari".
"Les imatges de cues de persones esperant que obri un comerç han quedat enrere, i seria bo fixar un dia de començament després de festes. Suposo que la Generalitat ens convocarà l'any que ve per abordar-lo entre el petit comerç i les grans superfícies", ha dit Goñi respecte al 7 de gener, ja que dóna per fet que l'1 de juliol desapareixerà com a data del tret de sortida de les rebaixes d'estiu.
Per la seva banda, la Fundació Barcelona Comerç també ha reclamat que s'estableixi una única data conjunta per al començament de les rebaixes d'hivern amb l'objectiu d'afavorir per igual a tot el comerç i mantenir l'efecte crida que provoca.
Així, defensa que una única data acabaria amb "l'actual confusió dels compradors que no saben si s'estan beneficiant d'una promoció, preu especial o rebaixa".