La reparació o reconstrucció d'infraestructures malmeses per la DANA que va arrasar el País Valencià el passat 29 d'octubre s'ha xifrat en més de 2.600 milions d'euros, d'acord amb el balanç que ha presentat la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori del govern valencià. A aquest import estimat se l'han de sumar els milions d'euros que ha pressupostat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible: 123 milions per recuperar la mobilitat a València i 185 per reparar la xarxa de Rodalies i l'alta velocitat. En suma, una inversió de les administracions públiques de 2.900 milions destinats a reparar els danys materials causats pel temporal en més de 80 municipis del sud de la demarcació valenciana. Aquest és el desplegament detallat de les inversions, al qual ha tingut accés EFE.
Pel que fa a les carreteres, la Generalitat ha restablert ja la circulació en 16 de les 18 vies afectades per inundacions. S'han reparat la CV-10, CV-124, CV-125, CV-148, CV-15, CV-170, CV-194, CV-33, CV-35, CV-390, CV-400, CV-403, CV-41, CV-42, CV-43 i la CV-407. Per contra, la CV-36 i la CV-50 encara estan obertes de manera parcial i es treballa a solucionar els problemes estructurals de la CV-33. Quant a la xarxa estatal, el Ministeri treballa en reparacions a l'A-3 i l'A-7 i ja han obert 42 quilòmetres de l'A-7, l'N-330, l'N-322 i l'N-3. Està prevista la reobertura de l'N-322 a Requena. Pel que fa als vehicles arrossegats per l'aigua, la Conselleria treballa en una retirada urgent dels més de 120.000 identificats.
Recuperar el metro de València
En el transport públic es treballa en les línies L1, L2 i L7 per recuperar el metro de València, amb actuacions en l'estructura de la via i l'electrificació i per fer reposició del Lloc de Comandament. També hi ha obres per rehabilitar el pont del barranc de Poio a Paiporta i per condicionar de nou les estacions d'aquesta localitat i la de Picanya. Paral·lelament, s'han desplegat 25 rutes d'autobús substitutives del metro mentre duren les obres. Pel que fa a les zones no inundades, aquesta setmana ja han començat amb proves del servei i la vinent ja es restablirà bona part d'aquestes línies de metro (L1, L2, L3, L5, L7 i L9).
El Ministeri ja ha recuperat la connexió de l'alta velocitat Madrid-València, 226 km de vies de Rodalia de les línies C1, C2, C5 i C6, i el servei entre Carcaixent i Alzira en la C2. La reconstrucció dels 122 km de la C1, C2 i C3 que segueixen en obres podrà estar operativa abans de Nadal en la C1 i C2, i en la C3 parcialment fins a Aldaia (línia molt danyada i més enllà d'aquest punt hi ha diversos viaductes destrossats, com el de Xest).
Gestió de residus
A banda d'arreglar infraestructures, les administracions treballen a tornar a condicionar l'Albufera, per eliminar les restes d'estralls que han quedat, si bé començaran una vegada acabin les tasques de cerca de persones desaparegudes. També es retiraran residus de la zona pròxima al barranc de Catarroja. A més, hi ha 6 de les 123 depuradores de València i Castelló que van resultar malmeses que encara no s'han rehabilitat. Els residus generats pels estralls, 250.000 tones, de moment es porten a cinc abocadors habilitats per allunyar-los de la població. També hi ha dos punts per abocar el fang, a Picassent i Manises.